tm100020
-
Innholdsteller
355 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
Innholdstype
Profiler
Forum
Blogger
Articles
Innlegg skrevet av tm100020
-
-
Ja, er helt enig med dere at dette kommer til å gå mange ikke-hundefolk hus forbi.. Men som den optimisten jeg er håper jeg den kommer litt rundt siden så mange på min facebook deler den (og det er ikke nødvendigvis hundefolk).
Jeg lurte på om folk her inne visste om det og evnt prøver å praktisere det?
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
http://www.ht.no/incoming/article7026505.ece#.UvEhQTnKsy8.facebook
Denne er jo fin, men er det mange som vet om det? Ser at den er delt på facebook så det er jo positivt da..
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Er dette noe som testes mye på?:
http://hunden.no/blogg/blogg.html?blid=76897&bid=402 -
Navn: "Harley"
Rase: Bichon Havanais
Kjønn: Hann
Passer hunden til navnet og hadde du valgt noe annet om du hadde fått samme hund på nytt? Kennelnavnet hans er Heartbreaker Harley, fra H-kullet, så vi skulle finne et navn på H. Mange navn ble overveid, men vi falt på navnet han hadde fått. Han passer sitt navn Harley, om man ikke tenker Harley Davidson

Edit: Om vi skulle kalt han noe annet? Enten det samme eller Svensken

-

22.30: ChihulaBjørn

Han så happy ut!!
:lol: 
-
Hvis du har mulighet så ville jeg absolutt prøvt å finne en kiropraktor med som er spesialist på nevrologi. Har gått til en sånn selv nå i 1 år og du verden som han klarer å fikse de mest utrolig ting. Litt skeptisk til kiropraktor selv men han knekker ikke for å knekke kan du si. Han ser sammenhenger, gjør målinger og ser hvor du er svak og knekker for å rette opp. Med sin kunnskap om kroppens nervebaner og hvordan vi fungerer så er det ikke alltid han knekker der du har vondt men andre plasser for å aktivere de delene av kroppen du trenger. Han jeg går til holder til i Stavanger men du kan jo kanskje ringe og si at du sliter og høre om de vet om noen i ditt område som kan hjelpe?
Dette er Eureca kiropraktikk og jeg går til Kristian Fagerland 
Takk for tips! Bor i Romsdal så er ikke sikkert det er slike muligheter her omkring, men det skal jeg teste ut
Fysioterapauten har knekt opp litt, og slitt litt ett par steder siden jeg er så stiv, låst og lite bevegelig, men det er nok noe heeelt annet med en skikkelig kiropraktor! Skal så absolutt sjekke om det er mulighet for slik behandling her 
Jeg sleit med senebetennelse i begge skuldre når jeg jobba i travstall, gikk til naprapat- hadde 6 (dyyyre) behandlinger for 11 år siden, ikke vært plaget med det siden.
Tror jeg er villig til å betale litt for å bli frisk en gang for alle hvis jeg bare trenger så få behandlinger (har hatt over 20 behandliger med fysioteraput, men skjønner at det kan være noe individuelt)

Men takk for tips! Tar gjerne imot flere hvis dere/noen har

-
Husk å vask godt så det ikke lukter tiss. Da kan de ofte se på det som "doen sin".
Men kjipt er det

-
Nr.1
Vil seee 486
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Jeg stemmer for ordentlig bursdagsfeiring og kan stille med kake!

http://sniffit-no.blogspot.no/2012/02/bursdagskake-til-hund.html
-
Har ingen anelse om hva den kremen gjør eller om den virker, men jeg har god effekt av og bruke varmende liniment på mine skuldre som er helt ødelagte pga anspent/anstrengt holdning/muskulatur. Men uansett, det eneste som har hjulpet meg til og bli så bra som jeg kan og holde meg der er trening (styrketrening). Gjevnlig, helst 3 ganger i uken. Gjør jeg det så er jeg så og si bra, dvs jeg er jo ikke bra for slutter jeg og trene så kommer det raskt tilbake, men så lenge jeg trener holder jeg det i sjakk og merker lite til problemene. Så lenge jeg trener gjevnt så tåles det også 1-2 uker uten trening uten store problemer, men jeg kan ikke slurve ofte eller hver uke, da kommer det tilbake. Det er selvfølgelig også viktig og trene rett, men det er jo forholdsvis enkelt og få hjelp til av fysiot. el lignende.
Som kriseløsning på ekstra vonde perioder så er nåling helt fantastisk, det er vondt, det er dyrt, men det hjelper med en gang og det er helt utrolig hvor mye spenning som slipper. Vet du hvorfor du er anspent? Det kan jo også hjelpe mtp og gjøre noe med det
Jeg feks liker ikke og sitte i ro, selv om jeg er sliten så "stresser" jeg om jeg dumper ned i sofaen og det fører til spenninger i kroppen, bevisthet på problemet kan også være med på og hjelpe på at man ikke gjør det, og er det feks stress så kan jo avspenning et par ganger om dagen også hjelpe mye. Sorry OT, jeg vet hvor slitsomt det kan være med vonde skuldre så tenkte bare og dele min erfaring

Neinei, jeg finner det nyttig det du skriver

Har bare brukt varmeposer, og så smått tigerbalsam (også en litt sterkere type fra utlandet), men varmende liniment skal jeg prøve ut

Prøvde å fatte meg i korthet da jeg ofte kan finne på å skrive unødvendig mye
Fikk akupunktur hos fysioterapaut i tillegg til massajse og øvelser. Uten akupunkturen merket jeg ikke forskjell. Prøvde også kinesiotape som ga positivt utslag, men reagerte på teipen så den kuttet jeg ut (altså ble rød og hoven). Såklart er det den kombinasjonen akupunktur, trening og massasje som funker på meg. Var ganske aktiv i den første tiden etter jeg skulle prøve uten fysio, men fant ut at bare trening ikke funket. Kan selvfølgelig hende jeg ikke var bra nok fra betennelsene til å fortsette uten. Jeg er også ganske klar over å bruke kroppen riktig og ha god holdning når jeg trener, har også hatt personlig trener en kort stund, og kjente igjen hva som var bra og ikke bra.Jeg vet ikke hvorfor jeg er anspent nei.. Har alltid i barndommet fått høre at jeg skulle senke skuldrene, selv om jeg føler de var senket. Jeg er en relativt stresset person, eller egentlig ikke, men små situasjoner skaper mere stress for meg enn for andre, og jeg takler stress realtivt dårlig. Og vet jeg stresser unødvendig i enkelte situasjoner jeg syntes er ubehagelige. MEN jeg prøver å ta tak i dét problemet, og prøver så godt jeg kan å ta dag for dag og leve i nuet, enn å stresse om hva jeg vil og tid og andre ting som ellers er i tankene.
Men takk for at du deler dine ord og erfaring

-
Hei kjære sonen

Litt om meg og min situasjon:
Er ei ung jente som sliter en del med skuldrene. Senebetennelse og betennelse generelt i skulderen(musklatur, ledd ol). Kommer av en "naturlig" anspent holdning. Altså jeg har hele livet, fra jeg var liten, gått med skuldrene heist oppunder ørene uten å tenke over det. Har ridd endel hest i sikkert ti år, med denne anspentheten, og det har gjort vondt værre.
Har tidligere gått til fysioterapaut med gode resultater, og ble så bra at vi trodde jeg kunne fortsette ved å bare gjøre øvelsene og trene på egenhånd. Det gjorde ikke det, og etterhvert flyttet jeg bort og startet på skole. Nå er jeg havnet nederst på ventelisten så i mellomtiden har jeg fått denne anbefalt (les: kastet i fanget og beordret å bruke) og lurer på om noen har prøvd og har noe å si om denne kremmen?:
https://www.nuskin.com/content/nuskin/no_NO/products/pharmanex/targeted_treatments/85873521.html
-
-
Mitt bilde nr 10 (Så det er noen som har postet flere bilder, et det "lov" eller skal vi bare legge til bilde en gang?
)
Ønske om bilde 73
Sent from my iPhone using Tapatalk -
Ikke så unaturlig det, færøyene tilhører Danmark

Tradisjonell hvalfangst tillater ikke hvalen å stikke til bunns, det ville jo vært bortkastet, så harpunen er festet i en waier som drar hvalen inn til båten.
Ja, da er det sikkert det som har flommet rundt på fb, bare at de sier i Danmark.. Men at færøyene tilhørte DK visste jeg ikke - man lærer noe hver dag en lever

Ja, altså..
Harpunen var festet til båten med tau, men tauet var langt nok til å nå til havbunnen.. Så fisken gikk ikke tapt etter hva jeg forstod (ikke vet jeg om det praktiseres idag, men siden det er dyrenes instinkt trodde jeg det
) -
Skyter i blinde jeg.. Dropbox? Photobucket?
-
På færøyene bruker de båter og driver flokker med grindhval inn i bestemte bukter hvor de blir møtt av en folkemasse med redskaper som dyrene blir stukket ihjel med. De regner det blant annet som en manndomsprøve å drepe hval på den måten. En av de mest motbydelige formene for jakt på noe som helst dyr, etter min mening.
EDIT: Norge bruker vel, som japan, sprengharpuner. Avliver sikkert dyret fort nok om det treffer riktig, men det er det jo ikke alltid de gjør, og det tar en hval temmelig lang tid å blø ihjel. Man kan jo bare håpe at sjokket og stresset tar livet av dem før blodtapet.
Takk for svar.. Har lest noe lignende som har gått rundt på fb, men at det da var i DK(?)..
Har nylig sett en dokumentar om grønnlandshval (om jeg ikke husker feil) så vet hvordan det grufulle jakten forgår

Det de sa der var at en hval som blir stukket med en harpun vil ut i fra instinkt søke mot havbunnen, og i full panikk ikke klarer å se/stoppe for bunnen. Resultatet er at de treffer bunnen i så høy fart at de knuser skallen

-
Kan jeg få en input om hva som skjer på Færøyene? Gjerne bare kort og ikke linker til utfyllende artikler. Har lest nok om the Cove og alle andre saker som går i verden, og har fått nok innblikk i dyretorturen. Men ikke hørt noe om Færøyene dessverre :/ Og jeg ser noen skrev noe ang jakt på hval med harpun.. Jeg trodde jaktmetodene var blitt modernisert? Hvilke metoder brukes i Norge/Norden kontra Japan/Asia? Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Haha gi den en fjær og kall den Dumbo!!

Supersøt valp, og det gjør meg ikke mindre valpesyk!

Sent from my iPhone using Tapatalk
-
1
-
-
Det er 7 forskjellige Bichon-raser: Bichon Frisé, Bichon Havanais, Coton de Tulear, Løwchen, Bolognese, Malteser og Bolonka
Har selv en (familiehund) Havaneser, søstra har Malteser-valp og naboen har Lhasa Apso nr.2 (har også hart coton innom hus, og en kompis med to stk). Nå er de forskjellen jeg vet om allergivennligheten (som varierer fra person til person), og utseende. Tror også historisk at bruksområder har vært litt forskjellig, og da er jo ofte gemytt forskjellig også. Nå vet jeg mest om min egen rase, havanesen, som tidligere har vært litt vakthund og skal være svært lettlærte og arbeidssomme og brukt som sirkushund.
Shih Tzu og Lhasa Apso som du nevner er ikke med i Bichon-familien, men at alle rasene innad i familien kan ha likheter i gemytt, og også med de to andre nevnte rasene skal du ikke se bort ifra.
Alle bichon-rasene er derimot relativt lik under all pelsen. Ellers er det store likheter med tanke på pelsen hos coton, havanais og løwchen. Det er også mange som kjøper malteser (altså da snakker vi ikke fra seriøs oppdretter) som faktisk har fått tak i en coton - så de skal vistnok være ganske like! Forskjellen mellom disse er pelsen, som også er forskjellige karaktertekk for hver rase. En malteser, coton, havanais og løwchen kan se ganske lik ut i pels, men det er forskjeller. Coton skal ha pels som bomull, mens en malteser har litt striere pelskvalitet.
Ellers er det småting utseendesmessig som skiller rasene.. Enkelte raser skal ha rett rygg, men i hvertfall cotonen skal ha en fin buet rygg, bare for å ta ett eksempel.
Selve bygningen til en bichon kan ikke sammenlignes med Shih Tzu eller Lhasa Apso, da de er ganske forskjellig, og begge disse to rasene har noe "inntrøkt" nese

For å finne ut mer om forskjeller og likheter mellom en Bichon og en av de to andre rasene kan du søke de opp på internett og sammenligne hva som står
Vet at Lhasa Apso kalles tempelhund og var tempelvoktere (skal visstnok ha noe urhund-innstinkter som kan slå inn om den bor lenge nok i det fri). Kunne gjort det for deg og skrevet et mye bedre innlegg, men sitter på telefon, så til og med det jeg har skrevet syntes jeg kan være knotete..
Men er svar et bedre enn intet svar? 
Du kan også se på de forskjellige rasetrådene her inne, pleier å være en liten infobit om hver rase så du kan sammenligne

Så vil jeg også skyte inn at jeg ikke er noen ekspert, men dette er hva jeg har lest, hørt og erfart, og finner du noen feil i det jeg sier bøyer jeg meg ydmyk i støvet

Sent from my iPhone using Tapatalk
-
2
-
-
Ja da blir det fort værre :/ Vet ikke hvordan en Samsung "ter seg", men om det kommer opp 4 bilder på rekke og rad i albumene tar jeg bare firegangen (pluss evnt tall på en uferdig rekke) og teller meg opp til tallet jeg skal frem til..Gjør ikke det hos meg.
(Har Samsung Galaxy Note 3).(Ter seg er muligens litt dialekt(?) men er ca det samme som oppfører seg)
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
På smarttelefon (iphone ihvertfall) nummeretes bilder automatisk. Feks kommer det opp "2 av 176" når du er innpå bildet. Hvis det er et vanskelig tall som 213, tar du antall bilder på tlf minus 213 og finner et tall av totalen, om du skjønnerHvordan vet dere hvilket nummer bildet er? Jeg kan telle et par-og-tredve-bilder, men gidder ikke telle flere hunder bilder bakover.
Eks for å finne bilde nr 33, og du har 176 bilder i albumet: 176-33=143, og finn nr 143 av 176 i albumet ditt
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Synes det er et vanskelig spørsmål, men det jeg kommer på er vel bunaden, mac, alle bilder (være seg på pc, hardisk, album eller dias), ting/gaver/sølv/smykker fra barndom/dåp og heste/rideutryret mitt siden jeg oppbevarer alt hjemme nå.. Har også en del rosetter etter NM og andre stevner som er uerstattelig(noen bærer litt preg av hesten jeg ikker har mere)

Sent from my iPhone using Tapatalk
-
Her er min lille hjertevarmer. Engelsk cocker spanielvalp på 19 uker!

Nei så nusselig nurk


-
1
-
-
Knis, mitt bilde nr 34Edit: Glemte å legge ved ønsketall.. Vi sier nr 13

-
1
-
Mobilbilder-leken!
i Alt mulig
Skrevet
Mitt bilde nr 13 er Simen etter rodeoridetur på travbana(han er bare unghest). Vil se nr 69
Sent from my iPhone using Tapatalk