Gå til innhold
Hundesonen.no

Gammel hund og baby


Linemoora
 Share

Recommended Posts

Hei dere!

Jeg har en 12 år gammel Yorkshire terrier som har levd «alene» med en annen hund i alle år. Ofte leser og hører man om at hunden alltid aksepterer en ny baby på et vis. Hunden bruker aldri å vise aggresjon mot mennesker, men er skeptisk til fremmede. Han har aldri vært glad i barn men har ikke gjort så mye ut av det så lenge de er rolige. Jeg fødte en liten baby for 4 uker sider og dette barnet nekter hunden min å akseptere. Første dagen lot jeg han få snuse litt på beina hennes men han var veldig overivrig, på samme måte som han har reagert når han ser katt/hund med løpetid før i tiden (han er kastrert nå). Han begynte å smatte og nesten skumme rundt munnen. Etter det har jeg ikke turt å la han snuse på henne. Jeg har heller hatt baby i vogn i nærheten av han sånn at han har kjent lukta av henne, har også fått latt han snuse på en brukt Body som hun har hatt på seg. Hunden min bor forresten hos mamma nå, etter barnet kom. Når jeg er nede hos mamma med babyen så bjeffer han som en gal, blir helt svart i øya og har bitt flere av oss. Har prøvd å gi han masse oppmerksomhet når jeg er der, gitt han godbiter når han kommer bort til oss og generelt bare gi han kos. Han sliter seg totalt ut og jeg er redd kroppen hans bare skal kollapse av sinne og stress. Så det å besøke mamma med baby er ingen koselig opplevelse. Jeg vil så gjerne ha hjem min andre baby (hunden), men det ser håpløst ut. Er det noen som har noen tips? Er det noe jeg gjør galt/riktig? Jeg tør ikke å la han snuse på baby, rett og slett på grunn av oppførselen hans og at han faktisk er i stand til å bite. 

Endret av Linemoora
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få hundetrener hjem. Dette er så pass alvorlig og kan ha store konsekvenser hvis ting gårgalt. Skjønner at du søker råd her inne. Men anbefaler å få noen hjem til deg for å se an situasjonen, hunden og deg. 

Å være hjemme med nyfødt baby er nok stress. Vent i hvertfall før du vurderer å få hjem den andre babyen. 

Masse lykke til!! ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...