Gå til innhold
Hundesonen.no

Skal hun ikke få bein? Schäferhund, som blir ett år snart.


PrimaDonna
 Share

Recommended Posts

Akkurat perfekt for innbilt svangerskap det. Enkelte hunder blir jo nedstemt av det. Har du sjekket om pattene er hovne? Kommer det melk dersom du klemmer på dem? Mine tisper har alltid fått litt melk i pattene sånn ca 8-9 uker etter løpetid - det er liksom ingen fare.

Den andre tispen hadde det én gang, og tenkte, skjer det igjen, kastreres hun. Hvis alt dette styret er på grunn av innbildt svangerskap...

Hun har faktisk litt hovne patter, ingen melk. Vi må vente å se, til alt er sjekket, parasitter også. Det er litt vél mye dramatikk, med henne. Men uansett, tror det er bedre for en hund med mye aktivitet, å få kjøtt, bein, fett og litt innmat, enn alt tørrforet som sveller i magen. Og håpe hun blir mindre sær, som hun vokser til.

Da har vi vært hos dyrlege mandag, falsk drektighet har hun definitivt ikke, bra. Hun er ut av lage etter infeksjon, men vi ble enige om bein, dyrlegen og jeg. :)

Hurra.

Og Donna viser seg mer og mer. Jeg tror det er noe alvorlig, dyrlegen óg. Men det er bare meget sørgelig å være syk. Dyrlegen ler og mener hun er god hypokonder. "Så var det vel noe hun kjente da".

For dyrlegen var råforing av schäfere, nyhet. Og syns det var bra å høre erfaringen med Donna. Kjekt med slike dyrleger.

Kjekt å bli bedre og bedre kjent med hunden sin også! Tusen takk, til alle som har bidratt med råd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er jo schæfer. De får ofte det samme som menn får, manflu... De har en tendens til å lide litt ekstra tror jeg. Stakkars lille tutta følte seg dårlig hun. Selv om det kanskje ikke var noe innbilt, så kan hun ha følt seg litt utafor hormonelt for det. Godt hun er på bedringens vei og kos dere med bein :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...