Gå til innhold
Hundesonen.no

KlatrePus og vennene hans

PsychoLynx

Recommended Posts

Yapp, Sitri og Iblis har funnet ut at gulvet? Det er kjedelig det... Så nå finner de alle muligheter til å komme seg så høyt som mulig. Og klatrestativet som går fra gulv til tak er ikke nok, de søker nye utfordringer...

Så lenge de har vært store nok til det, har de sovet på toppen av kjøkkenskapene. Sitri kom seg opp 2-3 uker før Iblis, og det var virkelig moro å se hvor stolt han var når han kom etter broren sin! Men når det kom til punktet å utforske andre steder av huset, så var Iblis først.

Opp på tvbenken, videre opp på høyttaleren som henger på veggen, balansere seg over 52" som henger på veggen (gjerne skru den på i forbifarten), videre opp på varmepumpa, og over på gardinstanga. Der har det derimot blitt stopp, og et problem. Vanskelig å snu må vite! Så første gangen hoppet han over og ned i sofaen, andre gangen mistet han balansen og tok spenntak i veggen og havnet langt ut på gulvet med et smell.

Vi har også noen åpne "vinduer" mellom gang og stue. Her er det jo helt normalt å klatre, og det ser ikke ut av katteklor der borte. På den måten kan man også komme seg opp på hyllen der vi har 3 terrarier. Fin utsikt.

Men idag toppet det seg. Jeg hørte det ramlet og slo i dusjhjørne døra! Var sikker på det var Lucifer som ville inn for å ta plastterraene med sirisser i (de fikk søke dekning i dusjhjørnet), men da jeg kom inn der så jeg Iblis balansere på toppen av dusjveggen! Og videre opp på gardinstanga..

Han så rådløs ut denne gangen, så jeg hjalp han ned. Men neste gang er det ikke sikkert jeg er der.

What to do?? Hvordan skal jeg kunne bygge noe for at de kattene skal få utløp for energien sin ( i høyden) uten at det skal gå utover møbler, varmepumpe, tv som blir slått på midt på natta osv?

Altså, jeg bare ler når de styrer på sånn jeg da.. MEn Lars er ikke like fornøyd.. Hum. Han mener at kloremerkene senker verdi på hus og sånn :whistle: , kan ikke skjønne. Og at det ikke kan være bra for varmepumpe å bli tråkket i osv.

Lyst på eget katterom med utgang til diiiiiger overbygget utegård jeg... *flytte!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
    • Er det noen som har kompetanse når det gjelder forvask av spisebestikk og servise før man setter det inn i maskin med kort vaskesyklus (steamer). Skal man vaske med håndoppvaskmiddel først, eller bare bruke rent vann? Finner ingen spesifikk beskrivelse hos mattilsynet. Har bare hørt at det kan ødelegge maskinen. Hvis noen har en link å vise til, helst fra produsent (Miele, Hobart el.lign.) hadde det vært fint.  
    • Huken multisele eller Troll nomesele. 
    • Avstand? Om hun kjefter, ta henne bort fra ham. Eller ham bort fra henne.  Dette er en prosess som tar mye tid, så jeg tenker at det kan være hun har større behov for rom og avstand en god stund til. Å ta igjen et par år med sosialisering som skulle skjedd fra valpestadiet vil ta lang tid og mye tålmodighet tror jeg.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...