Gå til innhold
Hundesonen.no

Agilitysett


12345

Recommended Posts

Nå har jeg meldt meg på Bergen Agility Klubb med Kaisa, som vi begynner i August.

Vi har jo en stor plass bak huset som jeg kan sette opp agility sett i. Men er det en bra nettbutikk eller

butikk der de har agility ting, jeg så jo for meg en agility bane i hagen med slalompinner, en ring som hun

kan hoppe inn i, jeg har laget 2 hopp selv, så det er klart.

Men vet du om en nettbutikk eller butikk som har noe av dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hun? Om hun er under ett år burde du vente med hoppingen :P

Det finnes et nybegynnersett på Canis, men det er uten "ring".

Hun er snat 11 mnd. Jeg øver litt hopp med henne men det blir ikke som ofte.

Har sett på det innpå canis, så på det Agility settet, men det skulle være på gress

og vi har ikke så mye gress i hagen :P

Er det noen andre nettbutikker der de kanskje selger det vi trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hun er hele 11 måneder går det nok fint å trene hopp, bl. a. siden hun er av en såpass liten rase :P

Angående nettbutikker kan jeg ikke hjelpe deg, men om du finner noe kan du jo si ifra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det settet. Kjempefornøyd :P Men slalompinnene tåler litt lite..

Jeg har det også, men har selvsagt klart å rote vekk det meste av sånne små dingser som man fester pinnene til marken med, så her blir det brukt skistaver i stedet.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som bor på riktige siden av landet, og kort vei til Sverige, selger Rusta på Nordby agilityutstyr. Hoppehinder, hjul (eller ring da...), slalompinner, tunnell (40 cm i diameter) og pølse (60 cm i diameter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de av dere som bor på riktige siden av landet, og kort vei til Sverige, selger Rusta på Nordby agilityutstyr. Hoppehinder, hjul (eller ring da...), slalompinner, tunnell (40 cm i diameter) og pølse (60 cm i diameter).

Jeg bor nå i Bergen, så det er ikke akktuelt.

Hvor gammel er hun? Om hun er under ett år burde du vente med hoppingen :P

Det finnes et nybegynnersett på Canis, men det er uten "ring".

Men sant dette skal være på gress ?

*Dobbelpost, husk å bruke siterings-/redigeringsfunksjonen, mod Emilie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må nok være på gress eller noe annet man kan stikke pinnene nedi... Men tunellen kan jo ligge hvor som helst.

Ja, for jeg så på det sette, men til slutt fant jeg ut at det skulle være på gresset så da kunne jeg ikke kjøpe det.

Prøvde og se på nettbutikken til tropehagen, men den er ikke kommet opp enna, skal nok gå på butikken på mandag eller

en dag i neste uken.

Har vært innpå dyrebutikker å sett nå, men alt skal jo være på gress. Noen som vet om noe som ikke må være på gress ?

*Dobbelpost, husk å bruke siterings-/redigeringsfunksjonen, mod Emilie*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kaisa:

Vi trener med Sotra Brukshundklubb. De har egen disponibel bane og fullt utstyr. Her kan man trene når som helst på døgnet og akkurat de dagene som passer en. Bare et lite tips.

Men er litt vei for deg fra Dalen, men ikke verre enn rundt en 20-30 min med bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest cavkooik
Nå har jeg meldt meg på Bergen Agility Klubb med Kaisa, som vi begynner i August.

Vi har jo en stor plass bak huset som jeg kan sette opp agility sett i. Men er det en bra nettbutikk eller

butikk der de har agility ting, jeg så jo for meg en agility bane i hagen med slalompinner, en ring som hun

kan hoppe inn i, jeg har laget 2 hopp selv, så det er klart.

Men vet du om en nettbutikk eller butikk som har noe av dette ?

Har du kikket på www.tingtilhunden.com Der er det mye agilityutstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Gå inn på finn.no! Der får du opp de fleste nettbutikkene i alle fall. Jeg har brukt de mange ganger.

påhooks.no kan du bestille en katalog fra (gratis). Jeg fikk den i posten på fredag. Anbefaler den for der var det veldig billig, men de har begrenset med utvalg. Ingen av tingene de selger må moteres i bakken. Men det var mest hopp og hopp gjennom ring.

Jeg liker å kjøpe enkle ting som jeg kan kan "demonteres" og ikke tar så stor plass når jeg ikke trener (har ikke hage, bare balkong :lol: )

men på hooks.no er det noen smarte løsninger! Synes det er veldig dyrt på "hund som hobby" og andre dyrebutikker :wub: men de har veldig ok ting.

Har kjøpt slalom fra tingtilhunden.no som jeg er veldig fornøyd med. På nettsiden sier de at du må lime sammen delene, men jeg har ikke gjort det slik at jeg kan demontere den om jeg vil :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå inn på hooks.no og trykk deg inn på "sortiment hund" de har en del agility utstyr. Ikke nødvendigvis så billig da..

Edit: Åja, ser at MKB allerede har anbefalt Hooks.no :happy:

Edit2: Ser at det eneste du får på hooks er hopp hindre og en runding den kan hoppe i. Men en sånn tunnel man kan bruke på agility selges på IKEA, og der er det veldig billig. Hvis du har en IKEA i nærheten kan du jo ta deg en tur å kikke :rolleyes2: Aner ikke hvor man kan kjøpe møne og vippe.. og det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat kjøpt "pølsa"(sammenleggbar) på hooks.no. Kostet noe over 500kr.. Mye penger da :rolleyes2:

Jeg har også kjøpt tunnell på IKEA, men om du har stor hund kan den bli littt liten, men den er perfekt til hunden min! Kjøp gjerne 2stk og sett de sammen :happy:

Men om du ser på ebuy.com selger noen forslag til bygging av bane og hnder. Da kan du kjøpe deres "oppskrifter" for noen kroner for selv å kjøpe inn "indigrienser" og sette de sammen.... vet ikke om det er interessant, men ville bare ta d m...

Husk at det er toll og moms om du betaler over 200kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LeenaM

Ser at det er to stk som anbefaler Hööks, det skulle jeg gjøre også =) Der har de vanlig hinder, hopp gjennom ring og sekketunnel. Sekketunnelen er flat ser jeg på bildet =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den pølsa var snodig.. og dyr .. Man kan høre med hundeklubben sin, hvor de har kjøpt utstyret da, rett og slett.

Ser at det er to stk som anbefaler Hööks, det skulle jeg gjøre også =) Der har de vanlig hinder, hopp gjennom ring og sekketunnel. Sekketunnelen er flat ser jeg på bildet =)

Jeg anbefaler det ikke direkte. Ganske dyrt der, men ellers er det jo greie ting :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingene de har på klubbene eller skolen er jo ofte store og tunge, noen er jo også laget for å tåle å stå ute i all slags vær...

Det kommer jo an på hvordan man har tenkt å ha denne banen (permanent/"demonter"). Hundeskolen jeg bruker selger tingene veldig dyrt synes jeg... Og de passer ikke om man ikke har en permanent hage e.l. Kan ikke brukes inne i hvert fall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...