Gå til innhold
Hundesonen.no

Drammen 5. og 6. april

-Vilde-

Recommended Posts

Skrevet
Åå, hvis dere ser meg så synes jeg du kan komme bort å hilse med puddelbebi ;):) Jeg vet at det i hvertfall er valpeshow lørdag, men er usikker på om det er begge dager :)

Klart vi kommer å hilse på om vi ser deg og Felix, vi kan heie når dere konkurerer :P Når startet du?

Men ser du meg først så ta kontakt, jeg har som regel bare øyne for Sølve jeg i slike settinger :rolleyes: Han er über-sosial så jeg må følge med på han hele tiden slik at han ikke hopper opp og slikker på alle han ser.. ;) Det er sikkert ikke så mange sølvvalper i Drammen (i valpeløve klipp) med sele på og med en blondine på slep. ;)

• Svar 106
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Det hadde jo vært kjempefint :)

Ja, jeg er spent på hvordan det går på onsdag! Kanskje jeg skal håpe det går dårlig, siden dårlig generalprøve visstnok gir god premiere? *flir* Problemet nå er at jeg ikke får trent de nærmeste dagene, Orry er satt bort på grunn av at Norma står.. Ting krasjer <_<

Vel, generalprøven gikk vel kanskje litt for bra da, for hinderet var jo virkelig ikke noe problem.. Og til tross for at Orry var litt "hengehue" når han kom, vokste han jo voldsomt etter litt hopping... Det vil overraske meg stort om hinderet blir noe problem for dere altså, med mindre du ikke tenker alt for mye på at det KAN gå til ****** :)

Når har dere oppmøte i helgen egentlig...? Jeg tror det blir søndag jeg kommer å titter...

Skrevet
Er det noen som vet når valpeshowet starter begge dagene? Jeg er ikke sikker på hvilke dag da vi reiser, men det er mulig Sølve og jeg tar en tur for å sosialisere og miljøtrene og da er det jo hyggelig å få med seg alle de søte valpene også. :)

Valpeshowet er i gang i to ringer kl 0900 både lørdag og søndag ;)

Vel, generalprøven gikk vel kanskje litt for bra da, for hinderet var jo virkelig ikke noe problem.. Og til tross for at Orry var litt "hengehue" når han kom, vokste han jo voldsomt etter litt hopping... Det vil overraske meg stort om hinderet blir noe problem for dere altså, med mindre du ikke tenker alt for mye på at det KAN gå til ****** :)

Når har dere oppmøte i helgen egentlig...? Jeg tror det blir søndag jeg kommer å titter...

Ja, generalprøven gikk jo egentlig bra den... Bikkja burde gå alene han, det er jo jeg som ødelegger ;) *flir* Orry har oppmøte kl 12 både lørdag og søndag, og jaggu fikk han samme katalognummer begge dagene også.

Skrevet

Vi kommer begge dagene. Jeg skal gå agility og hopp med Molly begge dagene og Easy blir med på sosialiserings tur :)

Skrevet
Klart vi kommer å hilse på om vi ser deg og Felix, vi kan heie når dere konkurerer :) Når startet du?

Men ser du meg først så ta kontakt, jeg har som regel bare øyne for Sølve jeg i slike settinger :rolleyes: Han er über-sosial så jeg må følge med på han hele tiden slik at han ikke hopper opp og slikker på alle han ser.. :icon_redface: Det er sikkert ikke så mange sølvvalper i Drammen (i valpeløve klipp) med sele på og med en blondine på slep. ;)

Det hadde vært koselig! :) Jeg vet ikke helt når vi skal være i ringen, men går klasse 1 agility og hopp + lag!

Skrevet

herregud, jeg skal i LP-ringen med nysterilisert, understimulert og skamklipt portis som ikke er trent på månedsvis. Meldte meg på for leeenge siden, har vurdert å trekke henne men... kan jo prøve oss når vi først er der. gruer meg :-D

Skrevet

Håper jeg treffer mange soniser imorgen! Jeg kommer til å være en smuuule nervevrak, men det går over etterhvert! :icon_redface:

Skrevet
Håper jeg treffer mange soniser imorgen! Jeg kommer til å være en smuuule nervevrak, men det går over etterhvert! :icon_redface:

Eh, du er ikke den eneste som er nervevrak... Jeg tisser nesten på meg her! Jeg gruer meg ikke til valpeshowet, men LP derimot.. Dog kommer jeg til å se det an. Orry går jo på medisiner nå og er ikke helt i form, så jeg bryter tvert om han ikke er seg selv. Jeg krysser selvfølgelig fingrene for at han fungerer som han skal :)

Forresten; jeg vet hvem Vilde er, og delvis hvordan et par andre ser ut, men til resten av sonisene: kom og hils hvis dere ser meg! :)

Skrevet

ææh.. Nå gruer jeg meg. Bare å komme bort å hilse på meg, går rundt med en red tricolor Aussie tispe og evt en staff :icon_redface:

Skrevet
ææh.. Nå gruer jeg meg. Bare å komme bort å hilse på meg, går rundt med en red tricolor Aussie tispe og evt en staff :icon_redface:

Skal du gå AG?

Jeg går rundt med kurset mitt, Oslo Hundeskole agility team. Har en smågal sort frøken :) Bare kom å hils hvis noen ser det er meg.

Skrevet

Hvordan gikk det med folk i dag? :D

Norma ble BIR og BIG-3, kjempefornøyd med det resultatet i en relativt stor gruppe :P Orry virket ikke i dag, så jeg brøt LP etter at han forsvant ut av ringen under fri ved foten.. Skjønner ikke hva som skjedde med det dyret i dag :no: Han begynte jo bra med 10 på tannvisning og fellesdekk, og en brukbar lineføring. Jaja, vi får prøve å gjøre det bedre i morgen!

Skrevet

10 feil i hopp og 9 plass av 48. Disk i agility, jeg startet nemlig før dommer hadde blåst ( hørte dommer ved siden av og trodde det var min dommer) Så da ble det disk, gikk en feilfri runde da :no:

Skrevet
10 feil i hopp og 9 plass av 48. Disk i agility, jeg startet nemlig før dommer hadde blåst ( hørte dommer ved siden av og trodde det var min dommer) Så da ble det disk, gikk en feilfri runde da :no:

Nei, så kjedelig med agilityen da! Den er sur å svelge... Grattis med 9. plass i hopp, det er jo kjempebra! Hyggelig å treffe dere forresten :D

Skrevet
Nei, så kjedelig med agilityen da! Den er sur å svelge... Grattis med 9. plass i hopp, det er jo kjempebra! Hyggelig å treffe dere forresten :no:

Ja den var sur. Men nå gjør jeg iallefall ikke den feilen igjen, som alle kom å sa til meg :D Hyggelig å treffe dere også og grattis med Norma! :P

Skrevet

Aysha diska i hopp, men det var fordi jeg gikk glipp av briefingen. Så jeg tullla en del og hun ble forvirret. I agility ble det 11. plass og 1. premiering! Da har vi sølvmerket og opprykk. Er egentlig veldig fornøyd! Jeg tror jeg så Line og Felix (?) hvis det var dere som ble dommerens favoritt? Jeg tror også jeg så Taran og Tella, men jeg var litt usikker på om det var dere. Hadde du på deg en lysegrønn genser Taran?

Gratulerer til alle!

Skrevet
Aysha diska i hopp, men det var fordi jeg gikk glipp av briefingen. Så jeg tullla en del og hun ble forvirret. I agility ble det 11. plass og 1. premiering! Da har vi sølvmerket og opprykk. Er egentlig veldig fornøyd! Jeg tror jeg så Line og Felix (?) hvis det var dere som ble dommerens favoritt? Jeg tror også jeg så Taran og Tella, men jeg var litt usikker på om det var dere. Hadde du på deg en lysegrønn genser Taran?

Gratulerer til alle!

Det var oss vettu :no: Startet etter deg i agility :D

Skrevet
Det var oss vettu :no: Startet etter deg i agility :D

Ja det var det jeg trodde. Dere var jo kjempeflinke! Kjipt med den disken i ag da...

Skrevet
Som over halvparten av alle startende kun en med 0 feil jo!

Ja, det var ikke en typisk klasse 1. Når man har en ung hund som går 5 m/s med vannvittig hindersug, så er ikke trange baner alfa omega :no:

Men jeg tør vel å påstå at vi hadde den gladeste disken da :D

1 feilfri og 1 med fem feil, og over halvparten med disk av 51 startende kan jo grense til å være i overkant drøyt.

Skrevet

Hyggelig å hilse på dere idag Taran. Synd med agilityen. Dere var veldig flinke ellers og Tella er blitt kjempefin siden jeg så henne sist.

Martine: hyggelig å treffe deg igjen selv om vi ikke fikk prata så mye. Happy disk er ihvertfall sikkert :no:

Selv så gikk det ikke så bra når en ser på resultatlista, men er fornøyd med mye allikevel. Gleder oss til imorgen.

Lykke til alle sammen!

Skrevet
Martine: hyggelig å treffe deg igjen selv om vi ikke fikk prata så mye. Happy disk er ihvertfall sikkert :no:

Ja, jeg fant aldri ut hvor dere satt, haha. Noen superkrise er det vel ikke, vi prater vel i gjennomsnitt to timer om dagel lell :D Vi får ta det igjen i morgen(både resultatene og praten)

Skrevet
Ja, jeg fant aldri ut hvor dere satt, haha. Noen superkrise er det vel ikke, vi prater vel i gjennomsnitt to timer om dagel lell :no: Vi får ta det igjen i morgen(både resultatene og praten)

Hehe, vi satt inni det ene fotballmålet ved den lille ringen :D

Sees imorgen.

Skrevet
Jeg tror jeg så Line og Felix (?) hvis det var dere som ble dommerens favoritt?

Det var oss vettu :P Fikk napp og 1. plass i hopp og 3 plass i agility! Pluss, som nevnt, Dommerens favoritt! Flott dag for oss i hvertfall :D

Gratulerer med Norma! Jeg så dere faktisk når dere var i grupperingen :no:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Takk for et veldig fint og beroligende svar. Det betyr mye å høre det fra noen som har litt erfaring med hvordan oppdrettere tenker. Diva er akkurat sånn du beskriver en trygg voksenhund. Vi har aldri hatt problemer med henne ingen utagering, ingen aggresjon, ingen ressursforsvar eller noe som helst i den retningen. Hun er en hund som alltid har vært stabil rundt både folk og andre hunder, og hun har vokst opp med små hunder rundt seg helt siden hun var valp selv. Hun er typen som går mellom hvis to hunder bråker, men uten å lage noe drama ut av det. Bare rolig og tydelig. I tillegg er hun vant til et veldig rolig og forutsigbart hjemmemiljø, siden det alltid er noen hjemme på grunn av hjemmekontor. Hun får masse nærhet, rutiner og trygghet, og det smitter veldig over på hvordan hun oppfører seg. Det er nok mest meg som syns det er litt skummelt å bli dømt før folk faktisk har møtt henne. Jeg vet jo at hun er en fantastisk hund, men man hører så mye forskjellig, og jeg vil ikke at noen skal misforstå situasjonen. Jeg kommer til å fortelle oppdretteren om Diva når vi vet at sjansen er større for at vi faktisk får valpen, så det ikke blir unødvendig stress eller misforståelser. Men det du skriver roer meg veldig. Det er godt å høre at en trygg voksenhund som Diva faktisk kan være et pluss, og ikke noe negativt.
    • Det du beskriver er dessverre ganske vanlig hos valper i den alderen, og det betyr ikke at du har gjort noe feil. Noen valper takler alenetrening helt fint, mens andre trenger mye lengre tid enn det «boka» legger opp til. Det viktigste nå er å unngå at han får panikk hver gang du går, for det kan gjøre treningen tyngre for dere begge. Når en valp hyler sammenhengende i 30 minutter, så er det et tegn på at han ikke er klar for det nivået av alenetid ennå. Det handler ikke om stahet, men om at han blir oppriktig stresset. Da er det lurt å gå noen steg tilbake i treningen og gjøre det lettere for ham. Noen ting som ofte hjelper: •     Start helt på nytt med bittesmå steg, og hold deg på det nivået han faktisk mestrer. Det kan være 5 sekunder, 10 sekunder, 30 sekunder – det er helt greit. Det viktigste er at han opplever at du alltid kommer tilbake før han får panikk. •     Unngå bur akkurat nå, siden du allerede ser at det gjør ham mer stresset. Det er ikke alle valper som finner ro der. •     Gi ham et mindre område, men ikke bur. Et valperom, grind eller et avgrenset område kan gjøre det lettere for ham å finne ro. •     Tren på ro før du går. Mange valper blir mer stresset hvis det skjer mye aktivitet rett før du forlater leiligheten. •     Gå ut og inn mange ganger uten at det betyr noe. Ta på sko, gå ut, kom inn igjen. Gjenta til det blir kjedelig for ham. •     Bruk lyder som gjør at han ikke føler seg helt alene. Radio, hvit støy eller en vifte kan hjelpe noen valper. Når det gjelder jobbsituasjonen: Det er helt forståelig at du må på jobb, men valper på 15 uker klarer som regel ikke å være alene i lange perioder uten at det går utover tryggheten deres. Hvis det finnes noen muligheter for midlertidig hjelp nabo, familie, hundepasser et par timer, eller en venn som kan stikke innom, så kan det gjøre en enorm forskjell mens dere trener. Du gjør så godt du kan, og det er tydelig at du prøver å gjøre dette riktig. Det viktigste nå er å ta det i hans tempo og unngå at han får panikkopplevelser som setter dere tilbake. Det blir bedre, men noen valper trenger litt mer tid og litt mer støtte i starten. eller så vil du oppleve med at du vil få en hund som er stresset og kan bli `farlig` når han blir stor. om du har skaffet deg valp og ikke viste at valpen ikke kan være alene, så kanskje tenke på å sette den bort til noen som kan ta seg av den til den har blitt større. veit mange kan få det til og funke. men fleste hunder som vokser opp med å være alenen så mange timer av dagen sliter ofte med stress og sånnt ting.  det er ikke enkelt men noen ganger må man tenke på dyre og ikke seg selv, så kan være lurt å kanskje finne noen. se eter barnevakt eller hundebarnehage. for å sette en liten valp så lenge alene er ikke bra for han. jeg håper du finner ut av det og at han slipper unna å bli en nærvøs hund som voksen. ikke ment vondt eller sårende 
    • Det er jo nettopp det jeg sier, at de færreste har mulighet til å være hjemme fra jobb i 6 mnd. Hvis du leser litt rundt på forumet her vil du se ulike løsninger. Noen har med hunden i bil og lufter i pausene. Såklart uaktuelt i denne kulden. Noen har venner, naboer eller familie som passer halv dag eller stikker innom og lufter. Noen har hjemmekontor eller kan ta med hund på jobb. Når man er flere i familien har man kanskje mulighet for å tilpasse slik at noen starter sent på jobb, andre tidlig, og/eller har barn som kommer hjem fra skolen og lufter hund. Det er mange løsninger. Men det er ikke naturlig å forvente at den 4 mnd gammel valp skal kunne være alene hjemme en hel arbeidsdag. Om du ikke har mulighet for å tilrettelegge dette er det stor fare for at hunden utvikler separasjonsangst og ikke kan være alene i det hele tatt. Det er 20 år siden jeg fikk min første  hund, jeg har vært aktiv i hundesport og ulike hundemiljøer, og alle som har skaffet seg valp har planer og løsninger for dette. Som du også vil finne på forumet her vil alle som spør bli anbefalt å ha en plan og ikke forvente at en valp kan være alene hjemme en hel arbeidsdag.  Og så kan du jo se på finn.no hvor mange unghunder som omplasseres fordi de ikke "får tiden til å gå opp". Det er mange av disse "normale menneskene" som ikke har hatt en god plan for alenetreningen når de har skaffet seg hund.
    • Ja, jeg går gode turer først, og aktiviserer han. Gir han kong eller tyggebein når jeg går. Prøvd å lage en god rutine hjemme.  Men at du sier jeg skal levere hunden tilbake fordi jeg må på jobb, det blir for dumt! Han er 4 mndr, og ytterst få mennesker har mulighet til å være så lenge hjemme.  Rart så mange bikkjer klarer seg greit i hverdagen egentlig,  mtp at alle må være hjemme minimum 6 mndr(noe ganske få har vært..)  Og ikke alle har mulighet for å dra hjem fra jobb i lunsjen, eller ha bikkja med på jobb.. Hvor er dere normale mennesker med hund henn? Er dere ikke på forumer kanskje? Er dere jeg gjerne ville hørt fra..
    • Jeg skjønner ikke at en oppdretter skal se det som noe negativt at dere har en trygg, voksen hund fra før. Ja, det er noen som har fordommer, men hvis hunden faktisk ikke har noe problemer med utagering eller aggresjon hverken mot folk eller andre hunder, eller ressursforsvar eller andre ting, så vil de fleste seriøse oppdrettere se det som positivt. "Dominant" er et ord som trigger veldig mange diskusjoner i hundemiljøer. En dominant hund lager ikke bråk, den kan "ta kontroll", men en dominant hund er som oftest en trygg hund som kan ha god innvirkning på de rundt seg. Hvis hunden din er den som kan finne på å gå mellom do hunder som bråker kan det godt være hun er dominant. Dominans i denne sammenhengen betyr ikke å undertrykke og bølle med, den typen adferd er det vanligvis utrygge hunder som har. Det er en stor misforståelse at dominant adferd hos hund er en dårlig ting og et tegn på "dårlig oppdragelse" eller at den prøver å ta over styringen i husholdningen. Det er ikke så mye å forklare, hvis du sier til oppdretter at dere har en stor voksen, trygg hund fra før så bør det bare være positivt.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...