Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor er agilitybanen i Frognerparken?

ida

Recommended Posts

Skrevet

Hvis du tar utgangspunkt i f.eks hundesletta, hvor går du derfra for å komme til agilitybanen?

Skrevet

Jeg er ikke veldig god på å forklare, men kan gjøre et forsøk. Gå rett ut av parken bak hundesletta (der alle turistbussene stopper), gå mot venstre og deretter første vei ned til venstre. Den veien du skal gå nedover har trær på venstre side og gress på høyre side. Følg veien nedover, så ser du agilitybanen rett rundt svingen.

Håper det hjalp, sikkert noen som kan forklare bedre enn meg :whistle:

Skrevet

Takk! Da skal vi finne det. Kan vi trene med løs hund, for jeg er rimelig lei av den lina som må danderes i et eneste kjør...

Skrevet

Hele banen er jo inngjerdet, så jeg tror da det skal gå bra med løs hund. Jeg har i hvert fall alltid hatt Orry løs der :whistle:

Skrevet

Alternativt, dersom stedsansen er dårlig, gå på selve bilveien, som svinger langs kirkegården nord for hundesletta... gå bortover den, stopp etter femti meter, snu deg 90 grader til venstre, se rett frem - så ser du den :whistle:

Det gjerdet er omtrent 50 cm høyt og har flere åpninger... så noe sikkert sted er det ikke. Men det er jo omgitt av store gressletter da, så med mindre du ikke har en ekstremstikker så gjør det jo ikke så mye. Men det er endel som går tur forbi der med hund - noen av dem kan komme ned for å ta en titt, så det lønner seg nok litt å tenke tidspunkt på dagen hvis du sliter med en som vil stikke og hilse selv.

Skrevet

Hilse og hilse :whistle: .

Hun er rimelig konsentrert når hun trener, så hvis ikke det kommer noen og direkte bryter, så går det nok bra. Stikke av er ikke en issue i det hele tatt. Vi får ta en tur og sjekke forholdene og så se om vi setter klokka på sju i morgen tidlig, eller tar det som det er i dag! Takk for hjelpen. :P

EDIT: Bare èn ting til. Pleier det å være mange der og evt når?

Skrevet

Hvem som er PÅ selve banen og når, vet jeg ikke helt om - jeg går ikke i parken der fast, mest etter innfallsmetoden, så det husker jeg ikke :whistle:

Noen ganger er det folk som virker "organisert" der, andre ganger blir den mer tilfeldig og kortvarig okkupert, men det er jo plass til flere.

Skrevet

Det har faktisk aldri vært folk der når jeg har vært der, og jeg har vært innom en del ganger. Men jeg vet det av og til er organiserte treninger der, men det er vanligvis på ettermiddagen/tidlig kveld. Dersom du er den enten tidlig (for tidlig for folk flest altså :whistle:), eller på kvelden, tror jeg det er ganske fritt for andre der.

Skrevet

Jeg er der ganske ofte, men som regel er det ganske tomt. Noen ganger noen som trener der , men de pleier ikke å trene så altfor lenge...

Skrevet

Nå har vi vært der! Vi var der vel sånn fra tre til fire, eller noe og hadde hele banen for oss selv! :whistle: Ja, bortsett fra en storpuddel som jumpet innom og en golden som kom over gjerdet da vi pakket sammen. Ser ut til at hundesletta har en svært stor radius... :P

Skrevet

Så bra! Fant dere greit fram? :whistle:

Hundejordet har til tider veldig stor radius ja <_< Men håper dere koste dere og fikk en fin trening likevel!

Skrevet

Det var lett å finne fram etter flotte veibeskrivelser, :whistle: Det var jo så oversiktlig og fint der, så hun var løs hele tiden. Hundebesøkene ble mottatt med avmålt vennlighet. :rolleyes: For alt Fibi vet, er det jo sånt man må regne med der. Hoppehindre, hjulet, mønet, bordet, slalomen og stigen gikk greit, men tunnelene var dritskumle og vippa prøvde vi ikke på. Det er nesten halvannet år siden vi gikk på kurs og siden har hun jo ikke vært på en bane, så det var da ikke så værst. Dessuten fikk vi en flott erfaring med T - baneturer og folkemengden på perrrongen og ikke minst en fin tur i Frognerparken. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...