Gå til innhold
Hundesonen.no

Unghund. Gå pent i bånd med flere mennesker?


Recommended Posts

Hei

Jeg har en snart 2 år gammel "cobberdog" Labradoodle. Dette er en hanhund.  

Når det gjelder å gå pent i bånd går dette som regel veldig fint om Mor og jeg leder hunden alene. 80-90% av gangene.  med pent mener jeg at han går i nærheten uten å trekke. Unntakene er lukter, andre hunder, og trangen til å gjøre ifra seg.  

Men utfordringen er dersom vi 2 går sammen med han. Da er det ofte fullstendig sirkus. Spesielt dersom den ene eller barna våre ligger foran 20-30 meter.

Da er det trekking og hyling og et konstant behov for være foran og lede ann. Under en hel tur er det da trekking også om de vi går sammen med ligger bak. Da stopper han opp og sjekker hvor vi er og løper av gårde hvor det da blir bråstopp i båndet. Det er nesten umulig å få kontakt. Desverre blir dette forsterket med irritasjon som han sannsynligvis merker ifra personen om fører han. 

Når han går alene med feks besteforeldre eller onkel som han er svært glad i er det fullstendig sirkus da også. Selv om de er alene.

Han går kun pent med Meg og min kone ALENE. 

Jeg følger barna til skolen hver morgen sammen med hunden da går han faktisk veldig bra. Men trolig pga han vet at dette er en daglig rutine. 

Kan ellers legge til at hunden er svært rolig hjemme i kjente omgivelser. Har fortsatt noe utfordringer med sammkjønnet hunder. ( tidligere spørsmål her inne) Men blitt noe roligere der også. Men endel å jobbe med. Testosteronet svinger endel. 

Finnes det noen tips på hvordan vi skal få han til å gå sammen med flere mennesker uten at det er fullstendig sirkus. 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...