Gå til innhold
Hundesonen.no

Øyekatarr? Eller skade på øyet? Eller noe annet?


Recommended Posts

Hei! Helt ny her, håper dette er greit å spørre om. Hvis jeg bryter noen regler, si bare fra, så endrer jeg innlegget! ❤️

 

Har en hund (Whippet hannhund) på fem år. Overtok ham for bare et par mnd siden, så kjenner ikke hvordan han oppfører seg når det er noe galt, det gjør meg veldig usikker. Lurer på om han har vært borti en kvist eller noe i skogen igår, eller om det er noe annet. Har noen noen innspill når dere ser bildene her? Hva tenker dere? Han har ikke vondt, det kommer ikke puss, jeg får lov å åpne øyet og "dra" i øyelokket for å se inni, ser ikke noe sår eller åpenbare skader og han viser ikke tegn til å ha noe ubehag. 

 

Har kontaktet dyrlege, men får ikke reist inn for å få dem til å se på ham før imorgen.

 

Alle innspill tas imot med takk ? 

Screenshot_20230313_101356_Snapchat.jpg

Screenshot_20230313_101404_Snapchat.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessverre ikke noe hjelp å komme med, men du bryter ingen regler. Bra han ikke viser tegn til smerte, og at dere fikk time hos dyrlegen i morgen!

Det er alltid vondt å se at våre firbente har fått en skade eller sykdom, og enda verre når det er valper. Men det går som regel bra til slutt! Jeg har hatt noen øyeskader på mine opp i gjennom årene, og det ser alltid grusomt ut, uansett hvor liten skaden er.
 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for innspill! Du sa egentlig akkurat det jeg ville eller trengte å høre :)  Jeg skal ta ham med til dyrlegen for sikkerhets skyld, men han har blitt bedre og bedre ila dagen og nå vises det knapt noe verken rødhet eller det indre øyelokket, så jeg føler meg veldig trygg på at det bare var en småting som nå har gått mer eller mindre over av seg selv! Tusen takk for svar uansett, det hjelper veldig å få noen gode ord fra andre når man er usikker selv ❤️

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 3/14/2023 at 5:09 PM, Pingeling said:

Hvordan gikk det hos vet?

Takk for at du spør, og beklager sent svar! Øyet så helt fint ut dagen etter, men dro inn bare i tilfelle. Hun sa det var helt rett å komme likevel, men at det ikke var tegn til noen ting galt. Han kunne ha fått noe i det, vært borti noe på tur etc, men det hadde kroppen ordna opp i selv og det var ikke noe å tenke på ?

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, KristineB said:

Takk for at du spør, og beklager sent svar! Øyet så helt fint ut dagen etter, men dro inn bare i tilfelle. Hun sa det var helt rett å komme likevel, men at det ikke var tegn til noen ting galt. Han kunne ha fått noe i det, vært borti noe på tur etc, men det hadde kroppen ordna opp i selv og det var ikke noe å tenke på ?

Så bra! Tror de fleste av oss har tatt noen bomturer til veterinær med helt friske hunder. ?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...