Gå til innhold
Hundesonen.no

Chihuahua og Shetland sheepdog sammen -fungerer det?


MaryMcgy
 Share

Recommended Posts

Jeg har i dag en chihuahua på 2 år og har lenge vurdert hvilken nr 2 rase som kan passe. Er det noen som har hatt disse to rasene sammen, og kan de leke greit sammen?

Har ofte besøk av en stor malamut, og den kan selvfølgelig ikke leke med min chihuahua, men kanskje med en sheltie??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville nok valgt hund ut fra hva som passer deg mer enn hva som kan passe hunden din. Når det er sagt, like hunder leker ofte bedre, og stor forskjell i type og størrelse er mer krevende. Jeg har en på 8 kg og en på 40 kg, og de leker, men på "sin" måte, der den store ikke får herje veldig.

En chi og en sheltie kan nok leke fint sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, simira skrev:

Jeg ville nok valgt hund ut fra hva som passer deg mer enn hva som kan passe hunden din. Når det er sagt, like hunder leker ofte bedre, og stor forskjell i type og størrelse er mer krevende. Jeg har en på 8 kg og en på 40 kg, og de leker, men på "sin" måte, der den store ikke får herje veldig.

En chi og en sheltie kan nok leke fint sammen.

Takk for kjapt svar?

Ja, jeg har tatt utgangspunkt i hvilken rase som kan trives med meg og mitt hundehold, og der tenker jeg at en sheltie som får arbeide passer godt inn?

Chi’en er 3 kg, og ser at sheltiene er rundt 6-7, så hadde håpet det skulle gå bra? 

Mulig jeg skulle hørt om noen med sheltie hadde hatt lyst til å treffe meg med chi’en, og sett hvordan de fungerte sammen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, MaryMcgy said:

Chi’en er 3 kg, og ser at sheltiene er rundt 6-7, så hadde håpet det skulle gå bra? 

Mine veier 9 og 11 kg, så stor variasjon. Vet om sheltier på 4-5kg også så er mulig.
Begge mine har vært sammen med chihuahuaer og det har ikke vært noe problem, men de har jo ikke bodd sammen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...