Gå til innhold
Hundesonen.no

Stekt okseben?


Aksjeladden
 Share

Recommended Posts

Jeg var på dyrebutikken nå og plukket ut litt tyggebein til hundene. 

Når jeg kommer hjem ser jeg at det står "stekt okseben" på den ene.... Vi har jo råforet en del, og vet at man ikke skal gi varmebehandlet ben til hundene. Men hvorfor i alle dager selges da denne i butikken? Jeg har jo ikke lyst til å gi denne til hundene :blink:

20230206_161215.thumb.jpg.83e6c10db310e0923f3435de71c2bf30.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmebehandlede bein er jo ikke ulovlig å gi til hunder, men kan være uheldig. Det selges mye i dyrebutikker man ikke burde gi til hunden, hilsen tidligere dyrebutikkansatt :) .

Min egen hund er veldig forsiktig med munnen når han tygger og kunne nok fint ha fått noe sånt uten at det hadde vært veldig farlig fordi han bare hadde gnaget av det som var løst og gått lei når det bare var bein igjen. En annen hund vi har i familien hadde jeg ikke gitt noe sånt til under noen omstendigheter for han hadde tygget til han fikk løs beinsplinter og sikkert  knekt tenna i prosessen. 

Så da blir det jo litt opp til oss eierne å se an hva som er trygt å gi til hundene våre. For ordens skyld: jeg ville heller ikke ha gitt det til hunden min, altså. Vi holder oss også til rått eller tørket snacks. 

Endret av bie
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...