Gå til innhold
Hundesonen.no

Apeklatten Monkey


Kaja
 Share

Recommended Posts

Noen år siden sist, men gøy å være litt aktiv hundeeier igjen! 

Da Ymse begynte å bli eldre så begynte vi å tenke på neste hund. Jeg ønsket en mer førerorientert hund å trene med, og samboer hadde lyst å prøve seg på lavinehund. 

Litt tilfeldig skulle en gammel kjenning fra sonen ha kull og vi kom i snakk. Jaktgolden har aldri streifet meg som noe jeg vil ha egentlig. De røyter sikkert masse, og har aalt for mye energi. Så da ble det såklart en jaktgolden da. I ettertid lurer jeg på hvorfor jeg ikke har valgt førerorientert hund tidligere. Det er jo magisk! 

Monkey begynte å trene i NRH da han var 12 uker gammel, og har hatt en enorm progresjon hele veien. Han søker med stor lyst, løser oppgaver effektivt (i jaktgolden fart) og systematisk. Å finne figuranter er det beste han vet, og når han er på jobb så kobler han ut alt annet. 

Jeg ønsker å få han godkjent på sommer og etterhvert kanskje USAR. Det er mest fører som tuller det til ?vi skal også trene vinter, men det blir opp til samboer om de vil satse på godkjenning. 

Utenom trening er han en skikkelig fin hund. Med mange meninger, særegenheter og fjas. Sokker og doruller er favoritter, og ikke minst å rulle seg i bæsj... :)

Han er straks ett år og jeg gleder meg virkelig til fortsettelsen! ❤

 

 

20221009_135720.jpg

VideoCapture_20220919-000955.jpg

20220619_173624.jpg

VideoCapture_20220717-133438.jpg

20220827_192232.jpg

20221206_140220.jpg

received_1497884584053523.jpeg

FB_IMG_1666562757660.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...