Gå til innhold
Hundesonen.no

Stressreaksjon for at jeg har vært syk?


Lillymy
 Share

Recommended Posts

Hei,

jeg har en 19 måneder gammel Lhasa Apso - Jeg testet positivt på korona 9 dager siden og ble ganske dårlig. Samtidig begynte hunden min  utagere mot mennesker ute - Bykse mot joggere, syklister, menn (spesielt) - knurrer  - Akkurat som om han ikke ville at folk skulle komme nær oss. Han har også begynt gjemme seg under sofaen for å sove. 

Nå som jeg er på bedringens vei har han roet seg litt, men fremdeles gjør han dette

Har time hos dyrlege imorgen for en generell helsesjekk for sikkerhets skyld, i tilfelle han er syk og det er derfor han oppfører seg sånn - men kan det være stress grunnet min helsetilstand, han har ikke sett meg syk før. 
 

Han virker stortsett kvikk - spiser normalt,  vom og orijen, men har løs avføring 

Endret av Lillymy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dette er kommet plutselig nå så tenker jeg at enten trigges det av at HAN har vondt noe sted eller er syk, en plutselig hendelse/endring han ikke har taklet, eller det kan være reaksjon på din sykdom.

Det kan helt fint være stress på grunn av din sykdom også. Jeg vil tro det også kanskje har vært litt endring i rutiner, og kanskje andre har håndtert og luftet ham også?

Det kan være mange ting, ikke godt å si, jeg ville uansett tatt tak i det og jobbet med det som et alvorlig adferdsproblem, så går det heller over fortere hvis det "bare" er pga. deg.

  • Like 1
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, simira said:

Hvis dette er kommet plutselig nå så tenker jeg at enten trigges det av at HAN har vondt noe sted eller er syk, en plutselig hendelse/endring han ikke har taklet, eller det kan være reaksjon på din sykdom.

Det kan helt fint være stress på grunn av din sykdom også. Jeg vil tro det også kanskje har vært litt endring i rutiner, og kanskje andre har håndtert og luftet ham også?

Det kan være mange ting, ikke godt å si, jeg ville uansett tatt tak i det og jobbet med det som et alvorlig adferdsproblem, så går det heller over fortere hvis det "bare" er pga. deg.

Ja, det har kommet plutselig - omtrent samtidig som jeg ble syk -  får se hva dyrlegen sier imorgen etter sjekken hans. 
skal jobbe med det også 

 

ja, endring i rutiner, andre som har luftet, mindre sosialisering med venner (han har faste playdates 3 ggr ukentlig med hundevennene sine ) - idag hoppet han opp på en park i parken for å hilse på en vilt fremmed dame - Så kanskje sosialt underernært? 

Endret av Lillymy
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...