Gå til innhold
Hundesonen.no

Bytte forsikring under skadeforløp


Nani
 Share

Recommended Posts

Vi har hatt veldig god nytte av forsikringen vår i år og innsett hvor viktig det er med en god forsikring. Det har vært mye smått og ufarlige småskader fra lek og uhell, og en større sykdom som har gode prognoser og vi antar går over ved medisinering.

Jeg innser samtidig at vi ikke har en spesielt god avtale hos vårt forsikringsselskap. Vi har høy bevegelig egenandel og relativt lav forsikringssum. Dette kan selvsagt ha noe med deres kriterier for forsikring av vår rase å gjøre, så jeg ønsker å "shoppe rundt" og se om vi kan få til en bedre avtale, enten hos dagens eller hos et annet forsikringsselskap. 

Saken er at vi er under behandling for en sykdom og fremdeles har minst to oppfølgingstimer før forsikringen vår hos Agria fornyes. Kanskje flere. Det er derfor ikke aktuelt å avslutte forsikringen til fordel for en ny avtale nå. Forsikringen vår fornyes automatisk i januar. Vi har ikke all verden igjen på dagens forsikring. Om jeg avslutter forsikringen innen januar og sørger for en overlapp (ny avtale), så vil vi likevel måtte gå gjennom karantenetiden med null dekning. Jeg antar en ny avtale også vil kunne ha vilkår om at de ikke dekker "gamle" skader/sykdommer (?). 

Før jeg går inn i dialog med forsikringsselskapene, så vil jeg gjerne høre deres erfaringer om bytte av forsikring i tilfeller der hunden har vært mye syk/skadet. Hunden er ett år. Hvor mye informasjon pleier nytt forsikringsselskap å kreve fra tidligere skade/sykdommer? Kan vi risikere at ny forsikring ikke vil dekke eventuelle tilbakefall av  "gammel" sykdom? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok være reservasjoner mot all skade/sykdom hunden har hatt tidligere ja. Jeg vet ikke hvordan det er å bytte  mellom selskap, men da jeg skulle gjøre større endringer i min forsikring krevde forsikringsselskapet helseattest og fullstendig sykehistorie bekreftet av veterinæren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, ThomasHagen skrev:

 

Jeg synes du bør konsultere erfarne advokater.

Det var da voldsomt, hva tenker du en advokat kan gjøre? 

 

@Nani  selskapene reserverer seg for skader/sykdom som allerede har skjedd. Noe annet ville fort ført til at noen makser forsikring ett sted, for å så bytte og makse et annet sted.  Det er ofte karantenetider også, legger ved et utdrag av min forsikring.

Har selv byttet forsikringsselskap på tidligere hunder, og har ikke måttet dokumentere helsen til hunden. Men mulig det har endret seg eller spørs på selskapet. 

1022041737_Screenshot_2022-11-08-15-27-06-00_e2d5b3f32b79de1d45acd1fad96fbb0f2.jpg.c9e26f1ebab0a46b1e510038fe897384.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...