Gå til innhold
Hundesonen.no

Ble litt hastverk her!


Siw Andrea Aae
 Share

Recommended Posts

Trenger hjelp! 

Vår kjære luna har fått løpetid og er klar for parring.. Dessverre viste det seg at kennelen vi hadde avtale med og hannhund klar, hadde blingsa og valgt ut faren hennes!! Så nå står vi altså uten hannhund og hu er midt i mottaket sitt.. ( byr seg fram) hun Er en langhåret brun chihuahua på drøye 2år og med gode papirer og stamtavle iorden..patella fri..

Vi bor i Trondheim.. noen som kan stille opp? 

20220826_201142.jpg

20220826_185036.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da venter dere til neste løpetid og planlegger ordentlig med en hannhund som passer. Å ha hastverk og ende med en hanhund som er en dårlig kombinasjon er vel også dumt?

Det kan også være greit å se seg ut et par potensielle hannhunder for framtiden, med tanke på ulike ting. Som om hun ikke tar seg med den første dere prøver osv.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

No e det IKKE sånn at vi hverken planla dårlig eller ikke hadd ting klart..vi vil jo itj godta en hannhund som ikke har papira i orden..

 

Btw..  jeg la ut ett spørsmål om noen kunne stille opp me en hannhund som kunne være aktuell.. ba IKKE om andres synsing og mening..DU veit jo itjnå om vår situasjon eller ka vi har /gjør klart..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det e absolutt IKKE sånn at vi ikke hadd ting klart.. hannhund va bestemt og klar allerede ifjor..  fra kennelen vi kjøpte tispa fra.. avtalen va at vi skull gi beskjed når løpetid starta..og levere hu der under dagene..løpetid kan vær LITT vanskelig å se, ettersom dem e så renslig..men vi oppdaga altså blod på tirsdag og sendt mld te kennelen..hu ba meg sende regnnr  te klargjøring av papira..får da mld tebake etter ei stund,der hu beklage seg,- for hu hadde plukka ut faren te tispa vår!! Dermed ble det "litt kritisk".. men jeg er altså IKKE ute etter nett troll som har så lite å gjøre at dem må kommentere andres innlegg negativt..  vi e itj opptatt av å parre tispa på død og liv herre tia,- va mer det å ha ny plan neste mulighet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Siw Andrea Aae said:

vi e itj opptatt av å parre tispa på død og liv herre tia,- va mer det å ha ny plan neste mulighet.. 

Hvis målet er å legge en plan for neste løpetid skjønner jeg ikke hva dere har hastverk med nå? Eller hvorfor det er relevant at hun er "midt i mottaket"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, jma said:

Det er ikke dårlig planlegging, men hannen som i utgangspunktet var valgt ut var faren hennes? ? 

Det var vel noen som hadde blingset litt på en stamtavle eller noe. Selv om det er en solid glipp, hvis denne oppdretteren faktisk avlet hunden som skal pares.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, simira skrev:

Det var vel noen som hadde blingset litt på en stamtavle eller noe. Selv om det er en solid glipp, hvis denne oppdretteren faktisk avlet hunden som skal pares.

Som eier av hunden som skal parres så ville jeg jo selv vært såpass interessert i hannen at jeg hadde spurt om bilder og navn ol. Og da ikke gjenkjenne at hunden er faren? Det bare høres så utrolig merkelig ut for min del. ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, jma said:

Som eier av hunden som skal parres så ville jeg jo selv vært såpass interessert i hannen at jeg hadde spurt om bilder og navn ol. Og da ikke gjenkjenne at hunden er faren? Det bare høres så utrolig merkelig ut for min del. ? 

Joda, men hvis man ikke har erfaringen så har man lært det nå, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...