Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening av valp napping i bånd


Airam
 Share

Recommended Posts

Heisann jeg har satt ut en valp på for, men d viser seg at forvert ikke har den erfaring m rasen og med lydighet som han skulle ha d til..så vi prøver å lære han mye for å se om det kan være håp for at han kan beholde valpen. Men så ser jeg at han napper i båndet til valpen kjapt og hardt, slik at valpen mister balansen. Han tror han nok at dette er løsningen for å få kontakt med hunden... Jeg jobber mye med han å valpen på å trene akkurat kontakt i ulike situasjoner, men så kommer han å gjøre dette "stuntet, med å nappe hardt i båndet i stedet for å snakke til valpen... Han fikk så kart tilsnakl om at dette er absolutt helt unødvendig... Det jeg er litt redd for å gjøre dette selv om jeg ikke er tilstedet, blir bekymret for valpen. skade viss dette er måten han trener valpen på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ikke ut for meg som du stoler på denne fôrverten, og helt ærlig ville jeg tatt valpen tilbake før det utvikler seg. Dette er ikke første spørsmålet du har om situasjonen, og jeg tenker at enten så må du stole på fôrverten eller ikke. Du kan såklart foreslå (evt. sponse?) et kurs hos noen som trener positivt, hvis du tror det hjelper. Men du må ta en avgjørelse på om du ønsker at denne hunden skal bo der resten av livet, potensielt i ditt eie.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, simira skrev:

Det høres ikke ut for meg som du stoler på denne fôrverten, og helt ærlig ville jeg tatt valpen tilbake før det utvikler seg. Dette er ikke første spørsmålet du har om situasjonen, og jeg tenker at enten så må du stole på fôrverten eller ikke. Du kan såklart foreslå (evt. sponse?) et kurs hos noen som trener positivt, hvis du tror det hjelper. Men du må ta en avgjørelse på om du ønsker at denne hunden skal bo der resten av livet, potensielt i ditt eie.

Personen går på kurs nå, å fikk tilsnakk der også, men jeg ser at denne metoden ble brukt igjen etter å ha blitt lært å ikke gjøre dette. Utrolig vanskelig situasjon, har liksom hele tia trua men så dukker d stadig opp noe. Usikker på om jeg er meget overbeskyttende ovenfor valpen. Og er d ok la det gå om det er av ren uvitenhet.. Men tydeligvis tar ikke personen til seg lærdom. Å d sier vel kanskje sitt ja ?klarner tankene når jeg skriver selv ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det hadde vært en valpekjøper ville jeg tenkt litt annerledes, det er kjipt, du har solgt hunden, det er ikke noe du har noe med. Men ettersom dette er en hund du eier, kanskje skal bruke i avl, og en person du skal samarbeide med halve hundens liv, så ville jeg heller funnet noen du føler deg trygg på hele veien.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, simira skrev:

Om det hadde vært en valpekjøper ville jeg tenkt litt annerledes, det er kjipt, du har solgt hunden, det er ikke noe du har noe med. Men ettersom dette er en hund du eier, kanskje skal bruke i avl, og en person du skal samarbeide med halve hundens liv, så ville jeg heller funnet noen du føler deg trygg på hele veien.

Absolutt enig med deg! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...