Gå til innhold
Hundesonen.no

Plutselig urolig når hun blir alene hjemme


Leonida
 Share

Recommended Posts

Jeg har en dachs (tipse) på 15 måneder. Fram til hun var 13 måneder klarte hun seg veldig fint alene hjemme mens jeg var på jobb. Fra 13 måneders alder og fram til nå, er hun svært urolig den første tiden etter jeg har gått. Jeg har kamera på henne og følger derfor med. Hun piper, kommer med noen få ul, peser og skraper på døra. Det varierer hvor lenge hun holder på med dette, men alt fra 20-minutter til 1,5 time. Når hun først roer seg sover hun som regel helt fram til jeg kommer hjem. 
 

Hun er selvsagt glad for å se meg, men virker ikke hysterisk eller lignende. Jeg oppfatter henne ikke som stresset. Hun vil ha en kjapp velkomst før hun løper rundt og leker i hagen. 
 

Er dette separasjonsangst, er det «alderen» eller hva tenker dere? Trenger tips ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når hadde hun løpetid sist? Når er det på tide igjen?

Har det skjedd noe, eller ting vært annerledes i sommerferien?

Hvis hun holder på så lenge som 1,5 time så må det jo være ubehagelig for henne. Jeg ville testet ut litt ting for å se om det endrer seg. En kort tur før du drar, hvis hun ikke allerede får det. Kanskje noe å tygge på. Har hun radio på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. 
 

Jeg kan ikke komme på noe som skal ha skjedd i løpet av sommeren. Hun var jo naturlig nok noe mindre alene hjemme, men jeg passet på at hun likevel fikk være noe alene hjemme slik at hun ikke skulle «glemme» det. 
 

Hun hadde sin første løpetid i februar/mars. Usikker når hun skal ha igjen. Ser ikke noen tegn i form av interesse fra hannhund per nå. 
 

Vi går alltid en tur før hun blir alene hjemme, og hun får alltid noen tyggeleker og tyggepinner. Det er ikke alltid hun spiser tyggepinnen før jeg kommer hjem igjen. Men radio har jeg ikke prøvd, så skal prøve det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...