Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden flekker tenner


Elgen
 Share

Recommended Posts

Hei

jeg har Nora, en snart seks år gammel Alaskan Husky. Som regel snill og fin å ha med å gjøre, enkel og rolig. Hun er veldig glad i oppmerksomhet og å bli klødd, og oppsøker alltid folk når det er besøk. Hun har derimot ved flere anledninger flekket tenner om folk kommer for nært når hun blir klødd. Med flekket tenner mener jeg å løfte litt på leppa, så så veldig dramatisk har det ikke vært, men i en tenkt situasjon der dette får gå videre og den som klør/gnur ansiktet sitt opp i Nora ikke ser tegnene så er vi redd for at dette kan bli alvorlig.

Vi øver på å bli flinkere med å be folk la henne være i fred, og å få henne til å gå på plassen sin når hun har fått hilse. Aller helst skulle vi ønske at vi kunne lært henne å gå bort når hun ikke får det som hun ønsker, i stedet for å stå støtt og forvente at alle leser språket hennes. Er det noen her som har noen tips til hvordan dette kan øves på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror husky er en rase hvor det ikke er helt uvanlig at den "smiler," altså viser tenna. Jeg ville søkt litt på nett, kanskje funnet en husky-side på facebook hvor du kan spørre andre med rasen. Jeg ville også kontaktet oppdretter for å høre om foreldrene er smilere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...