Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp som kaster opp


maltipoo123
 Share

Recommended Posts

Hvor mange ganger til dagen fôrer du? 

Galle er det ikke uvanlig at de spyr opp om de blir kvalme pga sult/for lenge mellom måltid. Veldig variabelt fra hund til hund hva som er for lenge. 
Hun jeg har nå fungerer godt på en liten frokost, 1/4 av dagsrasjonen, og resten på kvelden. + eventuelle godbiter ila dagen ved trening. Men vi måtte bygge oss opp hit. 
Gamlehunden gikk fra 3 foringer som valp, ned til 1 pr dag(da sparte han litt selv til senere), så opp til 2 igjen når han var 5år og rundt 8års alderen måtte han få 3 måltid igjen for å unngå gallespying. 

Det kan også være pga fettinnholdet i maten har jeg hørt og også om de spiser gress ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, maltipoo123 said:

Men hun velger jo å ikke spise selv , maten ligger ofte i skåla fra frokost til ettermiddag uten at hun spiser.  

Skjønner det, men der ligger litt av problemet. Du må styre måltidene hennes. Gi mat, og fjern det som blir igjen etter 15 minutter. Som Simira sier så kan du gi mindre på morgenen siden hun ikke spiser så mye da, og heller legge inn et kveldsmåltid. 

Dersom hun generelt sett har lite matlyst og blir tynn, så ville jeg vurdert å bytte merke eller type mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...