Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kan en gjøre sammen med omplasseringshund for å skape et godt bånd mellom oss?


Array
 Share

Recommended Posts

19 timer siden, Array skrev:

Jeg har da altså fått meg omplasseringshund og lurer på hva de beste rådene er for å skape et godt bånd mellom oss? Ja, jeg burde nok tenkt på å spørre før men... bedre sent enn aldri?. 

Jeg er ingen ekspert men: Gå masse tur, ha det gøy, ikke forvent for mye, ikke still for mye krav til hunden osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse masse enkel trening. Så du får belønnet og utviklet det den allerede kan, uten at det bygger så mye frustrasjon. Ting du ville gjort med en valp. Kontakt, sitt, bli, ligg, vent, fotgående. Når den har vært hos deg en stund, en måned eller mer, så kan du se om du finner et morsomt kurs hvis du går tom for inspirasjon. Feks nosework, rally, eller triksekurs. Alt dere gjør sammen, i samspill, dvs ikke går i hver sin ende av båndet og driver med hver deres greie, styrker relasjonen.

Ellers er leking veldig relasjonsbyggende, særlig hvis dere kan få til litt drakamp, apportering o.l. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...