Gå til innhold
Hundesonen.no

Langhåret hund


Melinda
 Share

Recommended Posts

Det spørs veldig. Jeg har ikke mye erfaring med pelsraser, men jeg har bitt meg merke i både bichon havanais og afganske mynder som klippes kort når de er ferdige med utstillingskarrieren sin. Så helt uvanlig synes jeg ikke det er. 

Ifht å veilede, har de flere hunder? Da kan de bruke dem om de har lang pels, ev låner av bekjente med samme rase. Om du tenker på senere i valpenes liv så er det jo bare å bruke valpen det gjelder. 
Jeg hadde rett og slett spurt oppdretter om de har andre individer de kan vise på for deg eventuelt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ingen bilder fra tidligere i livet til foreldredyrene? Det synes jeg høres rart ut. Jeg har aldri hatt langhårshund, men de fleste raser har vel pelskrav på utstilling? Dersom de aldri har vært utstilt som voksne og alltid har vært kortklipt ville jeg skygget unna. Hvordan vet oppdretter at foreldredyrene har bra pelskvalitet hvis de aldri har sett pelsen?

Det er andre som vet mye mer enn meg om hva som er vanlig, men med tanke på at dårlig pels kan føre til problemer med børsting/håndtering/eksem, så synes jeg det er veldig rart om oppdretter ikke tar hensyn til det.

Dersom de har bilder fra tidligere, men har klippet dem etter utstillingskarriere, så er det noe helt annet. Da vil de også ha erfaring nok til å veilede valpekjøpere i pelsstell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...