Gå til innhold
Hundesonen.no

Lydknapper


supreo
 Share

Recommended Posts

Heisann ?

1. Jeg har en eldre hund jeg snakker et annet språk til enn norsk, siden det faller meg mest naturlig. Nå henter jeg valp om ikke så lenge og har veldig lyst å lære hundene å kommunisere med lydknapper. Jeg er litt usikker på om jeg skal ta det på det andre språket eller på norsk (tenker feks. norsk om man trenger hundepass). Noen tanker hvordan man bør løse dette?

2. Noen som har tips til steder man kjøper relativt billige lydknapper - ser pawtalk har 4 stk til 790, men det synes jeg litt i overkant.

3. Noen som har gode youtubere som de kan anbefale til den slags trening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LinL skrev:

Tror nesten du må betale litt for å få noen som har kvalitet - funker over tid. Jeg følger fluentpet, og ville kjøpt pakke der hvis jeg skulle gjort det.

Men de har vel en del fraktkostnader til Norge? Og hvordan er det med toll etc?

Endret av supreo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, simira skrev:

Du må betale moms og tollavgifter hvis ikke nettbutikken er med i en avtale som gjør det på forhånd.

Ja, regner med at man er nødt til det med Fluent Pet! 

Har skjønt at de fleste av de fargerike man får i 4-pakninger har en sånn funksjon at om knappen holdes inn i 6-8 sekunder så spilles det inn på nytt. Det er vel ikke helt gunstig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig spennende med de lydknappene. Jeg hadde veldig lyst til å prøve, Jeg har en mini da, og de mener at hunder på under 3 kilo må bruke begge frembeina på knappen for å få lyd, dvs 600 gram. Så ville ikke funket hos oss

Derfor driver vi å prøver ut bjeller og bilder, på ulike steder i heimen. Innbiller meg at det kan funke, men vi er fremdeles på forsøksstadiet her.

Er veldig nysgjerrig på lydknappene, og håper folk deler erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, supreo skrev:

Heisann ?

1. Jeg har en eldre hund jeg snakker et annet språk til enn norsk, siden det faller meg mest naturlig. Nå henter jeg valp om ikke så lenge og har veldig lyst å lære hundene å kommunisere med lydknapper. Jeg er litt usikker på om jeg skal ta det på det andre språket eller på norsk (tenker feks. norsk om man trenger hundepass). Noen tanker hvordan man bør løse dette?

 

Spennende spørsmål, Jeg har tidligere hatt en omplassering  fra et annet land, Tilfeldigvis har jeg bodd i dette landet endel år, så snakker språket relativt flytende. Opplevde ikke at hunden  verken brydde seg om dette, eller tok kommandoer letter. Tvert i mot, alt handlet om kontakten melllom oss, slik jeg oppfattet det. Nå vet jeg ikke om dette var spesielt med denne hunden, og vårt forhold, eller om det er typisk

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Nemi1 skrev:

Spennende spørsmål, Jeg har tidligere hatt en omplassering  fra et annet land, Tilfeldigvis har jeg bodd i dette landet endel år, så snakker språket relativt flytende. Opplevde ikke at hunden  verken brydde seg om dette, eller tok kommandoer letter. Tvert i mot, alt handlet om kontakten melllom oss, slik jeg oppfattet det. Nå vet jeg ikke om dette var spesielt med denne hunden, og vårt forhold, eller om det er typisk

 

Ja, vår hund er tospråklig - kan alle kommandoene på norsk og det andre språket. Så tror ikke det vil være noe problem, tenkte mest på det praktiske om folk skal passe hunden og slik ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, supreo said:

Ja, regner med at man er nødt til det med Fluent Pet! 

Har skjønt at de fleste av de fargerike man får i 4-pakninger har en sånn funksjon at om knappen holdes inn i 6-8 sekunder så spilles det inn på nytt. Det er vel ikke helt gunstig..

Tror det skal mye til for at en hund står på de så lenge, med jevnt trykk, hvis det er det du tenker på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...