Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebil


Bethina
 Share

Recommended Posts

Jeg har sett på varebiler. Men det er ikke åpent mellom førersetene og der bak der hundene skal sitte. Går det an å lukke opp side vinduene der hundene er der bak? Eller er det kun i førersetet? 
 

Hvilke billige biler er kjekke til hundebur?. Må ha varebil. Er det da får kaldt for hundene å være der bak om vinteren? Om det ikke er varme der hundene er? Hvis det er sånt glass mellom førersetet og der bak så får jo ikke hundene varme fra bilen. Hvordan er dette?

Er det for varmt om sommeren hvis ikke vinduene der bak kan lukkes opp? 

Hvordan er løsningen for dere? Bilder? 

Endret av Bethina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer jo helt an på prisklasse. Jeg kjører Peugeot 5008 med grønne skilter og den er helt super. Skal du ha nyere liten varebil kommer alle med comfortvegg dessverre. Eldre modeller er det mulig å få med gitter. Varebilene kan ikke åpne vinduer bak. Det beste alternativet er nok å kjøpe personbilvarianten , ta ut setene bak og sette i en gittervegg. Alternativt kan du prøve finne rett bil hos forhandler og be dem sette inn vinduer bak det går å åpne. Det blir varmt baki de små varebilene, selv om du kjører med åpne vinduer fremme og har gittervegg dessverre. Kaldt har ikke jeg problemer med men varmen bak blir jo et problem når man blir stående i kø om sommeren feks

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et verksted/forhandler demonterer setene og setter opp en gittervegg hvis man trenger det.

I vanlige varebiler skal det være solid vegg uten hull, på grunn av EU-reguleringer.

Varme tepper og dekken hjelper en del om vinteren, men jeg ville aldri hatt en bil med lukket vegg eller uten varme bak.

Her er et par tråder med tips og råd:

https://hundesonen.no/topic/88308-hvilke-løsninger-har-du-for-kjøling-i-bil/

https://hundesonen.no/topic/58555-vis-meg-din-løsning-med-hundebur-i-bilen/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har varebil med comfortvegg, og var skeptisk i starten. Nå kunne jeg ikke tenkt å bytte. Om sommeren er det vesentlig kjøligere i bagasjerommet enn det blir i kupeen. Om vinteren blir det naturligvis kaldere, men da kler jeg på hundene. Jeg har en toyota proace, lang utgave. Den har en luke i veggen ved passasjersetet som kan åpnes. Om vinteren kommer det litt varme bak ut fra den og litt kjøling om sommeren. 

Nå skal det sies at jeg bor på vestlandet, så vi har ikke jo ikke de kaldeste temperaturene på vinteren. Det er mulig det hadde stilt seg noe annerledes dersom det var kaldere. Hundene får ull både å ligge på og på seg når det er kaldt. Men om sommeren kan det skille over 20 grader mellom lasterom og kupè.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...