Gå til innhold
Hundesonen.no

Huken multisele str?


Recommended Posts

Hei, bestilte 3 forskjellige størrelser av huken multisele for å teste på hjemme da vi ikke har noen butikker i nærheten som selger.

Målene på størrelsene er:

M - halsåpning 44 cm - bryststolpe 22 cm.

L - halsåpning 46 cm - bryststolpe 24 cm.

XL - halsåpning 48 cm - bryststolpe 24 cm.

Er litt usikker på hvilken av dem som sitter best på, og tenke å høre her om noen ut i fra bildene kanskje kunne tyde hva som satt best på. (Vet det er vanskelig å si kun ut i fra bilde).

Str. M har jeg funnet ut er for liten, den var veldig trang å få over hode og strammer under armhulene, så den har jeg utelukket.

Men str. L og XL var litt like. Vet ikke hvor stram selene burde sitte rundt halsen, de sier vel at man burde få ca. 2 fingre mellom bak nakken og sela.

Har det noe å si om den er løs rundt?

Kan heller ikke prøve-gå med selene ute slik at han kan få trekke litt i dem, da det er regn, og tenker å returnere de som ikke passet, så kan ikke skitten de til.

98176E29-8DD6-4A19-AB05-8A06BAF193D2.jpeg

2715A782-143D-4DF6-9CA1-544EC3E4635C.jpeg

EB2156BA-9682-455D-B036-1085C406FC38.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vanskelig å si uten å kjenne men den første er ihvertfall for liten.

Jeg har multiselen på min samojed og jeg fikk den spesialsydd med hjelp fra butikk. Nå husker jeg ikke akkurat hvilken størrelse vi hadde (medium kanskje?). De la på 2 cm på halsen og litt på stolpen. Mi er ganske kortpelsa og langbeint iforhold til din så størrelsen er kanskje ikke representativt.

Send de en melding til Huken og hør og be om tips. Veldig fornøyd med hjelpa fra dem. 

Veldig fornøyd med sela. Trekker som et uvær i den samtidig som den funker bra som tursele. Legger ved to bilder i trekk

Kan sjekke størrelsen og hvor mange fingre jeg får i halsåpningen i morgen. Åpningen er veldig mye større på denne enn den jeg har på nome-selen og det kommer ingen hveselyder fra halsen. Jeg vurderer å kjøpe en trekksele fra de også.

Screenshot_20220715-231158.jpg

Screenshot_20220715-231117.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, O1234 said:

Hei,

Vanskelig å si uten å kjenne men den første er ihvertfall for liten.

Jeg har multiselen på min samojed og jeg fikk den spesialsydd med hjelp fra butikk. Nå husker jeg ikke akkurat hvilken størrelse vi hadde (medium kanskje?). De la på 2 cm på halsen og litt på stolpen. Mi er ganske kortpelsa og langbeint iforhold til din så størrelsen er kanskje ikke representativt.

Send de en melding til Huken og hør og be om tips. Veldig fornøyd med hjelpa fra dem. 

Veldig fornøyd med sela. Trekker som et uvær i den samtidig som den funker bra som tursele. Legger ved to bilder i trekk

Kan sjekke størrelsen og hvor mange fingre jeg får i halsåpningen i morgen. Åpningen er veldig mye større på denne enn den jeg har på nome-selen og det kommer ingen hveselyder fra halsen. Jeg vurderer å kjøpe en trekksele fra de også.

Screenshot_20220715-231158.jpg

Screenshot_20220715-231117.jpg

Takk for svar, og så fin samojed?

Ja, var litt usikker på om den skulle være like trang i halsen som en nomesele, eller om den skulle være litt løsere.

Skal ta kontakt med Huken og høre hva de synes og om de har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hannah skrev:

Takk for svar, og så fin samojed?

Ja, var litt usikker på om den skulle være like trang i halsen som en nomesele, eller om den skulle være litt løsere.

Skal ta kontakt med Huken og høre hva de synes og om de har noen tips??

I lige måte! Veldig fin!

Jeg fikk ihvertfall 4 fingre / hånda imellom nakken og sela. 3 uten å bruke for mye makt. Det er ikke så stor åpning sånn at hu kveles. Jeg føler hu nesten trekker bedre i denne enn nomeselen vi har, så derfor jeg vurderer trekksele også.

Det sto ingen størelse på den. Sikkert fordi den er spesialsydd.

IMG_20220716_120144.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...