Gå til innhold
Hundesonen.no

Glippet båndet


Fadia
 Share

Recommended Posts

Idag skjedde det noe som ikke skulle skje i det hele tatt.. Trenger en utblåsning.

Vi skulle ta ut unghunden fra buret i bilen og satte på kobbelet. Jeg bor i et område med en del folk så jeg har alltid hunden i bånd når vi går ut av bilen, men idag klarte jeg å glippe båndet i det han fikk øye på en stafftispe som gikk på tur med eieren sin. Han løp i full fart mot de. Heldigvis klarte eieren å bære opp hunden sin. Selv om jeg vet at min er snill, så er det ikke greit at de blir overfalt av en hoppende glad hormonell labbisgutt. Jeg hadde iallfall ikke likt om det skjedde med oss.  Jeg ropte med full hals og han enset meg ikke. Tok heldigvis fort tak i kobbelet hans og dro han inn i huset. Beklagde masse til vedkommende og ble så ekstremt flau. Virker som hun tok det greit, men fyfillern som jeg hadde lyst å gjemme meg under en stein. Fullt klar over at det er min feil, mitt ansvar og dette aldri skulle skje, men herre så lett det er å miste grepet i 1 sekund. Uff..
Nå må jeg bare holde ekstra hardt i det kobbelet hver gang han skal ut av den bilen og trene masse innkalling. Noen som har opplevd lignende? Følte for å få en utblåsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn skjer. Av og til. Hundene våre kan vi ikke alltid ha kontroll på (selv om vi ønsker det!). Spesiellt når de er unge og ekstremt impulsive.

Det kunne gått så mye verre. En venninne ble godt bitt i leggen i går, da hun måtte beskytte hunden sin (som gikk i bånd) fra en løs hund som skulle gå til angrep. Du har heldigvis "bare" en hund som vil hilse på. Han vil nok lære etterhvert å styre seg (så lenge han ikke lykkes flere ganger med å stikke av da ? )

Pust ut... :dog_running::superhero:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uhell skjer. En av mine har tilogmed bitt når jeg har mistet kontrollen en gang.

Når det gjelder trening så ville jeg jobbet supermasse med at hunden holder kontakt med deg når han skal ut av bilen, slik at det første han gjør når han er ute av bilen er å snu seg til deg for å få en super belønning. Da har han fokus på deg i stedet for omgivelsene, og om du glipper båndet er ikke det noe problem.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE har opplevd lignende etter de har hatt hund noen år. ?

Det er fint at du tar ditt ansvar på alvor, men du må være litt snill med deg selv. Sånt skjer. Det er ofte skremmende, og dersom fremmede mennesker er involvert så er det også flaut. Det blir som å si at man ikke skal ramle på isen: normalt sett går det bra når du er forsiktig, men over tid vil du nok oppleve uhell mer enn 1 gang. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...