Gå til innhold
Hundesonen.no

Spørsmål i forhold til Forvertavtaler


Airam
 Share

Recommended Posts

Hei jeg har noen spørsmål ang det å sette en hund ut på for, denne hunden er allerede satt ut på for.

Forvert er så klart informert om hva dette innebærer å at jeg ønsker noen som har lyst å er interessert i bruke hunden til det den er skapt for, brukshund rase. Valpen jeg har satt på for en ei som kreve en del kanskje litt ekstra ?det er forvert informert om. Forvert har had en fest tale til meg om hvordan han tenker å trene hunden å at han ønsker å delta på treninger å alt som rasen krever. Han har had rasen tidligere i en periode så tenke han møtte være kjent med hva som kreves, møttes mange ganger før jeg bestemte meg for å gi ham valpen. Nå i ettertid ser jeg at han virkelig ikke har noe form for erfaring med lydighet og det og oppdra en valp... Han gjør ikke det han burde gjøre med valpen, jeg henter valpen av å til for å ta den med på trening å for å vise forvert hvordan han trener.  Men dette blir så klart ikke jobbet med videre når jeg ikke er tilstede. Kjenner jeg nesten har blitt litt lurt i forhold til at han har snakket til meg som om at han vet hvordan han hondterer en valp/hund... Kan man hente den tilbake pga sånne ting eller er det urimelig av meg? Prøver å ta det opp med forvert for å få situasjonen bedre men det er ikke akkurat lett ?erfaringer med forvert noen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis fôrvert har løyet og sagt han har erfaring og kunnskap om trening, og ikke har det, så mener jeg du kan ta hunden tilbake ettersom avtalen er gjort på feil grunnlag. Om han ikke har den erfaringen du trodde eller gjør slik du ville gjort, er noe annet.

Det er vanskelig å si uten å kjenne begge sider av historien og hunden, men jeg tenker det har litt å si om det er et stort problem eller ikke. Alle har sine meninger og metoder, og du kan ikke forvente at en fôrvert håndterer og trener hunden akkurat slik du ville gjort det selv.

Har fôrvertsavtalen noen punkter som sier noe om tilbakeføring av hunden i gitte situasjoner? Eventuelt, kan han være villig til å levere tilbake hunden, hvis det faktisk er så ille at du ikke ønsker han skal ha den?

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, simira skrev:

Hvis forvert har løyet og sagt han har erfaring og kunnskap om trening, og ikke har det, så mener jeg du kan ta hunden tilbake ettersom avtalen er gjort på feil grunnlag. Om han ikke har den erfaringen du trodde eller gjør slik du ville gjort, er noe annet.

Det er vanskelig å si uten å kjenne begge sider av historien og hunden, men jeg tenker det har litt å si om det er et stort problem eller ikke. Alle har sine meninger og metoder, og du kan ikke forvente at en fôrvert håndterer og trener hunden akkurat slik du ville gjort det selv.

Har du noen punkter som sier noe om tilbakeføring av hunden i gitte situasjoner? Eventuelt, kan han være villig til å levere tilbake hunden, hvis det faktisk er så ille at du ikke ønsker han skal ha den?

Takk for innspill ?? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...