Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen blir utrolig sint!


Nuppidu
 Share

Recommended Posts

Kort forklart. Vi har en rottweiler hann på 16 uker. Har i det siste vist aggresjon mot meg! altså jeg het at valper han bli sinte om de er i en situasjon de føler de må forsvare seg. Men min hannvalp har begynt å bite i sofaen noe som resulterer at han får ting i munnen som han ikke skal ha. har ingen problem å ta ting ut av munnen hans (enda ihvertfall) men når han begynner sånn så er det rett ned fra sofaen. problemet er at han setter seg på sofaen og begynner å knurre hvis jeg nermer meg. Må noen ganger løfte han ned og det liker han ikke! Flekker tenner, biter sikkelig og knurrer! 

jeg er bare helt forvirret og er beskymret for st han kan bli mer aggresiv når han blir større og en fare for både oss og andre. Har snakket med optretter men han føler jeg bare snakker bort og rundt alt. Valpen er veldig beskyttende over tyggebein, og vi hadde en hendelse der også, selv om vi holdt på med byttelek. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst: Slutt helt med tyggeben. Dersom du har en hund som viser tendens til ressursforsvar, så dropper du helt å gi den mat som tar så lang tid å spise at den føler behov for å beskytte det. Det blir forsterket dersom du noen ganger tr det i fra hunden, men selv hvis du aldri rører maten så er det noen hunder som ikke takler tyggeben.

Du skrev om denne hunden for 1 mnd siden. Hva har dere gjort siden da? Har noe endret seg til det positive eller negative?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...