Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppbevaring av vom


Nani
 Share

Recommended Posts

Hei, 

Finnes det en mer miljøvennlig måte å oppbevare oppkuttet vom i fryseren, enn plastposer? 
 

Jeg kutter opp, deler inn i poser, tar ut en pose og tiner den nok til å stappe i kong og fryser igjen. Men det blir voldsomt mye plast. Man kan bruke små postbokser kanskje? Som tåler oppvaskmaskin? 
 

Jeg har vurdert poser som kan brukes igjen og igjen fra Tise, men disse blir vel dyre.

 

Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alt liggende "løst" i en stor eske i frysen, litt slik som easy pack fra VOM er pakket. 
Kjøper de 6-kg pølsene og tiner de akkurat nok til at brødkniven greier skjære gjennom og lage ca 1kg store biter også legger jeg de i esken. Det hender at et par biter fryser litt sammen, men det er nok å kaste de i bakken, så går de fra hverandre igjen :) 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappeske. Bruker slegge for å få bitene fra hverandre dersom de fryser fast. Hiver esken etter noen runder.

En del plastprodukter avgir kjemikalier etter noen runder i oppvaksmaskin, så plastbokser er ikke noe godt alternativ tenker jeg. Skal du fryse ned i porsjoner og gjenbruke dem bør du heller finne et annet materiale enn plast.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kledd en kurv i frysen i en plastpose akkurat nå. Fungerer veldig fint. Planen var egentlig å bruke en passelig pappeske, men glemte meg hele tiden og hev dem. :lol: Nå stapper jeg stort sett i kong, slikkematter og slanger etc da. Så blir bare ett ekstra lag for å unngå gris i bunnen av fryseren eller det som ligger under om noe skulle falle ned. Plasserer stort sett kongene i en slik eggekartong sak da for å holde dem oppreist mens de fryser skikkelig til igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...