Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden klynker når den skal strekke ut bakbena


Recommended Posts

Noen som har peiling på om dette kan være pga HD graden til hunden min?

Berneren min har grad D på begge hoftene, alltid vært en hund full i energi, veldig aktiv og glad. På turer gir hun alt og er skikkelig ivrig, men nå vil hun ikke opp i sofaen, gå opp skråninger, hoppe opp for å gi oss "kos" og vil heller ikke gå på rampen inn i bilen fordi hun får vondt..Hun sitter bamse, snurrer rundt og gjør alt i sin villeste iver uten problem, men når hun må strekke ut så vegrer hun og klynker. Dette skjedde helt plutselig for 4 dager siden, ikke merket noe som helst tidligere..Eneste endring som har skjedd siste 3 ukene er at hun har fått noe kortere turer fordi jeg har fått valp i hus. 

(Ja, jeg har vært i kontakt med veterinær! De hadde ikke time til oss før på tirsdag, så må vente til da..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være det. Hvor gammel er hun, har hun forkalkninger, og går hun på smertestillende? Om hun er vant med mye aktivitet så vil det nok merkes når det blir mindre over lengre tid, at kroppen stivner til liksom. 

Får du ta på bakparten hennes? Type bøy og tøy på bakbena? Om hun viser tegn på smerte el vegring så kan det tenkes at det er leddsmerter. Om det er flere år siden hun tok røntgen, så kan det kanskje være lurt å ta ny, bare for å se om det er store forandringer/forverring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Tallyho skrev:

Kan være det. Hvor gammel er hun, har hun forkalkninger, og går hun på smertestillende? Om hun er vant med mye aktivitet så vil det nok merkes når det blir mindre over lengre tid, at kroppen stivner til liksom. 

Får du ta på bakparten hennes? Type bøy og tøy på bakbena? Om hun viser tegn på smerte el vegring så kan det tenkes at det er leddsmerter. Om det er flere år siden hun tok røntgen, så kan det kanskje være lurt å ta ny, bare for å se om det er store forandringer/forverring.

Glemte helt å legge ved det viktigste infoen? Hun er 2 år, ble røngtet for 9 mnd siden og der var ingen forkalkninger. Hun reagerer ikke når vi berører, masserer, strekker og bøyer? Vært mindre nå det siste døgnet, nå gjør hun ting igjen uten problem, men virker som det er noe når hun strekker ut foten igjen på en måte. Vært noen episoder der hun skal klø seg på øra med bakfoten, så ser jeg at hun er litt stivere enn til vanlig med å bøye seg til og få foten frem, også klynker hun noen ganger når hun trekker tilbake foten til normal posisjon. Har vært i kontakt med rehabiliteringssenter nå, så håper vi at vi får time snart så vi kanskje klarer å finne hvor det sitter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...