Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundetrening


Engelsksetter111111
 Share

Recommended Posts

Jeg trener LP, rally lydighet og litt bruks (feltsøk og spor)

Går kurs, både vanlige kurs og online-kurs. Har en hund som elsker å trene, og trives godt med "pirketrening".

For tiden blir det trening av nye momenter som etterhvert skal settes sammen til hele LP-øvelser.

Har desverre ikke helt det beste treningsmiljøet rundt meg, for det er ikke så mange som trener LP her jeg bor. 

Det beste treningstipset er å trene med andre som trener som deg. Det å få tips og hjelp av andre under treningen, er gull verd ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg trente aktivt fulgte jeg litt treningsblogger (Fanny Gott, Hundetrening i Fokus, Maren, Eileen and dogs, Susan Garrett, osv.).

Og klubb/miljø er kjempefint. Jeg var kursjunkie da, så gikk gjerne kurs for å få litt struktur og mål på treningen. Da lærer man både av egen og andres trening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trener LP, rally og blodspor. Har gode bøker, flotte kurs og seminarer i "verktøykassa", passer på å trene en kombinasjon av momenter, kjeding og konkurranselikt, er med i ei treningsgruppe som samles en gang per mnd. med instruktør og deltar på fellestreninger i den lokale hundeklubben samt private treninger med likesinnede. Fokuset mitt er uansett å lære inn ting riktig fra starten av og alltid på en morsom måte slik at både hunden og jeg har det gøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hva du trives med og fungerer med. Personlig er kurs for inspirasjon veldig gøy! Og trening med klubb! Dessverre har jeg ikke lappen enda og "sjåføren" min har ikke hatt mulighet til å bli med på noe særlig så vi har trent altfor lite siste halve året. Er så dårlig med kollektiv transport dit klubben min trener. 

Her går det hulter-i-bulter med Rallylydighet, bruks (rundering, spor), agility og generelt søksaktiviteter på gøy. Potet av en hund er kjekt! Men vi mangler som nevnt litt struktur i det hele og det blir litt på måfå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...