Gå til innhold
Hundesonen.no

Fulle anal kjertler - ofte


Recommended Posts

La ut innlegg i slutten av februar for tispa mi lukta så vondt. Viste seg at det var fulle anal kjertler... Jeg klarte å tømme dem sjøl. I påsken (midten av april) var det på an igjen. Jeg tømte. Nå kjennes de fulle ut igjen og det lukter litt. 

Kan det vær normalt at de blir fulle på halvannen måned?! Om og om igjen???? 

Har gitt mye mer vom, og to teskjeier havrekli vær dag, og gulrøtter og ekstra fiber den siste månden. Ser jo ikke ut som noe hjelper.

Har noen tanker eller erfaringer med sånn? 

Hu har aldri vist tegn til å plages eller ha vondt, ingen aking, slikking, etc.. Hu slikker seg faktisk veldig lite bak generelt. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har erfaring med tispe som periodevis fikk det som min far så pent beskriver som rumpelukt. ?  Vi fikk dyrlegen til å undersøke henne, men hun sa at at det ikke var betent, og ikke var de så veldig fulle heller. Så hvorfor hun fikk rumpelukt uten at de var fulle vet vi ikke. Det gikk over av seg selv etterhvert som hun ble voksen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hardere avføring, rent fôr med lite fyllestoffer, hjelper dem med å tømme de naturlig slik de er ment litt ved hver avføring. Fiber har helt motsatt effekt, spesielt unngå fiber i større mengder. 

Tømmer ikke hunden de selv med avføringen må de nok tømmes for hånd minst månedlig.

Endret av Stjerneskinn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...