Gå til innhold
Hundesonen.no

Tralle


Olina
 Share

Recommended Posts

Absolutt! Jeg er på jakt etter en slik selv. Selvom jeg bare har 1 hund så må du plutselig gå et stykke og har du med bur og stol, kanskje til og med stoler til deg og noen andre så blir det litt å bære på etc. Anbefaler noe med gode hjul, for du vet aldri hva slags underlag du må over for å kommer til utstillingsområdet. F.eks NKK kristiansand i år så var det rimelig grov pukk mellom parkering og hallen pga ombygging. 
Jeg har en kropp som ikke er 100% heller så skal lite til for å trigge en migrene etc. Så når jeg får skatteoppgjøret så blir det innkjøp av tralle. :lol:

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Rocket skrev:

Absolutt! Jeg er på jakt etter en slik selv. Selvom jeg bare har 1 hund så må du plutselig gå et stykke og har du med bur og stol, kanskje til og med stoler til deg og noen andre så blir det litt å bære på etc. Anbefaler noe med gode hjul, for du vet aldri hva slags underlag du må over for å kommer til utstillingsområdet. F.eks NKK kristiansand i år så var det rimelig grov pukk mellom parkering og hallen pga ombygging. 
Jeg har en kropp som ikke er 100% heller så skal lite til for å trigge en migrene etc. Så når jeg får skatteoppgjøret så blir det innkjøp av tralle. :lol:

Takk. Har en annen tralle på to hjul. Med stropper. Men tenkte kanskje at en sånn tralle som dette her er enklere? Da kan man bare stappe alt oppi. Og slipper å bruke strikker rundt tralla på to hjul?

Passer en sånn tralle også på inne utstillinger? 

Endret av Olina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutes ago, Olina said:

Takk. Har en annen tralle på to hjul. Med stropper. Men tenkte kanskje at en sånn tralle som dette her er enklere? Da kan man bare stappe alt oppi. Og slipper å bruke strikker rundt tralla på to hjul?

Passer en sånn tralle også på inne utstillinger? 

En tohjulstralle vil nok hjelpe det også altså! Men ja definitivt enklere med en slik. 
Det vil variere fra utstilling til utstilling, men man finner alltids en løsning på det. De er jo sammenleggbare så de tar ikke så mye mer plass enn du ville gjort uten. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Rocket skrev:

En tohjulstralle vil nok hjelpe det også altså! Men ja definitivt enklere med en slik. 
Det vil variere fra utstilling til utstilling, men man finner alltids en løsning på det. De er jo sammenleggbare så de tar ikke så mye mer plass enn du ville gjort uten. 

Jeg synes det er vanskelig å vite hva som er best og hva slags tralle som er lettest?

Hvordan tralle bruker dere? Og hvorfor liker dere akkurat den tralla best?

Eller er det kanskje ikke så mye å si hva slags tralle som er perfekt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidligere brukte jeg burtralle, som jeg hadde stålbur oppå. Da var hundene i buret og alt annet fikk jeg plass til oppå. Det funket fint i alle år. Må stroppes fast. Nå har jeg den største strolleren og er superfornøyd, lett og kjøre og det er plass til alt oppå. Greit med trimmebord på toppen. Hvis hunden bryter seg ut av stoffbur, ville jeg valgt førstnevnte.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte meg nettopp denne, brukte den for første gang i går. Kjempefornøyd hittil ? Den blir også ganske liten når den slås sammen, så tar ikke så mye plass i bilen som mange andre varianter kan gjøre.

https://www.fjellsport.no/outwell-cancun-transporter-black-48-x-96-x-56-cm-wxlxh-storage-size-45-x-90-x-32-cm-wxlxh.html?q=Outwell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Drar opp denne! Jeg skal som nevnt tidligere i tråden kjøpe en slik tralle selv. Er det noen flere her som har en slik å anbefale? Eventuelt fraråde? Skal i hovedsak brukes fra bil til ringen, men om jeg skal toge/busse noen plass på stevne/utst så blir den nok med der også. Så noe som holder er viktigere for meg enn at den skal være grisebillig. 

Synes Mac Sports sine ser gode ut, men finner ikke dem i Norge eller fra norsk leverandør. Og da finner jeg nok noe like bra til en billigere penge her. 
Har pekt meg ut noen andre jeg synes ser ok ut basert på bilder dog, denne fra jollyroom: Kjøp North 13.5 Light Vogn Med Bremse, Ivy Grey | Jollyroom Greit med bremser på den om man er i litt terreng og hjulene ser praktiske ut. 
Og denne fra Lekoglær: Tralle i tekstil, blå, sammenleggbar - Lekolar Norge Ser dog for meg at turkis blir fort seende skittent ut selvom jeg er fan av fargen, de har den i rød også da: Tralle i tekstil, rød, sammenleggbar - Lekolar Norge 
Synes også hjulene ser litt mer upraktisk ut, virker som den er mer laget for sandstrand sånn sett, men kanskje mer stabil? Denne har også bremser.

Er vel ikke ofte det trengs, men ser ut som trekket kan tas av på begge disse og dermed enklere vaskes. Hilsen tidenes klums som sikkert kommer til å klare søle noe i den på ett eller aent tidspunkt. Og så er det jo også alltids en fare for passerende hannhunder som markerer.   

Endret av Rocket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Olina said:

Ingen som vet noe om dette?

Ja du kan bruke tralle inne også, som skrevet tidligere til deg så kommer det ann på utstillingen, er det tjåka fult så legger man den sammen i respekt for andre og tar bare opp den plassen man trenger. Er det god plass så kan du jo bare ha den stående åpen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/17/2022 at 1:22 AM, Rocket skrev:

Ja du kan bruke tralle inne også, som skrevet tidligere til deg så kommer det ann på utstillingen, er det tjåka fult så legger man den sammen i respekt for andre og tar bare opp den plassen man trenger. Er det god plass så kan du jo bare ha den stående åpen. 

Men da er jo alle tingene mine oppe i tralla. Det som er vitsen med den tralla.

Hvis jeg skal ta alle tingene mine ut av tralla tar det jo like mye plass.

Endret av Olina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 6/18/2022 at 9:27 PM, Olina said:

Men da er jo alle tingene mine oppe i tralla. Det som er vitsen med den tralla.

Hvis jeg skal ta alle tingene mine ut av tralla tar det jo like mye plass.

Ja det er sant. Jeg pleier ikke ha med meg mer enn bur, stoler og en ryggsekk med ting jeg trenger + eventuelt veske og silvershade og sånn, og alt det kan ligge oppå buret når det er oppslått eller hengende på stolen eller stå under etc. Så det spørs jo helt hva du har med deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...