Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstyr til valp


CrissyS
 Share

Recommended Posts

Skal hente valpen vår neste lørdag. Har kjøpt det meste, tror jeg, men vil gjerne få tips om det er noe jeg har glemt.

vi har kjøpt:

Bilbur i aluminium, men må byttes pga.vi kjøpte for stort

Hundeseng

Sele, kobbel, langline og halsbånd 

Refleksvest og et regndekken

valpebinge

Underlag m/antiskli (i to forskjellige størrelser) og pledd

Matskåler, lakseolje, slow-feeder, sammenleggbar matskåler som vi kan ha med på tur + en slags termosdings til å ha vann og fôr i når vi er på tur og økologiske bæsjeposer

Førstehjelpsskrin til hund, medisinsk kull(flytende), medisin mot diaré, tissematter, spray til å fjerne urinflekker, tannbørste + tannkrem for hund og flåttfjerner

Børste fra Mason Pearson, stålkam, diverse sakser til klipp av pels, klotang, håndkle til hund(ser litt ut som en badematte i grunn), shampoo til valp og flokespray

Pelsblåser

Mange forskjellige leker: kong, kongball, aktivitetsleker, slikkematte, snusematte, forskjellige bamser +++ 

Godbiter 100% naturlig

Endret av CrissyS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørkerull! Det går gjerne en del av det. Og eddik som du har i sprayflaske er supert. Fungerer minst like bra som "tissespray," er mye billigere og du slipper å bekymre deg for hva annet de har oppi disse sprayene. Og eddik kan med fordel brukes i vaskemaskin dersom valpen tisser på klær, pledd og den slags.

Eddik er også en fin nødløsning dersom valpen bestemmer seg for å grave/bite på noe den ikke får røre, men som du ikke kan fjerne. Min valp er typen som finner på gale ting når hun kjeder seg og jeg er opptatt. Jeg har en list på gulvet som hun begynte å skrape på i går. Jeg sprayet litt eddik akkurat på hjørnet hun bøllet med. 2 minutter senere skulle hun prøve seg på nytt, siden hun fikk oppmerksomhet første gang. Da fant hun ut at den stinket eddik, så hun gikk å hentet seg en leke i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Pingeling skrev:

Tørkerull! Det går gjerne en del av det. Og eddik som du har i sprayflaske er supert. Fungerer minst like bra som "tissespray," er mye billigere og du slipper å bekymre deg for hva annet de har oppi disse sprayene. Og eddik kan med fordel brukes i vaskemaskin dersom valpen tisser på klær, pledd og den slags.

Eddik er også en fin nødløsning dersom valpen bestemmer seg for å grave/bite på noe den ikke får røre, men som du ikke kan fjerne. Min valp er typen som finner på gale ting når hun kjeder seg og jeg er opptatt. Jeg har en list på gulvet som hun begynte å skrape på i går. Jeg sprayet litt eddik akkurat på hjørnet hun bøllet med. 2 minutter senere skulle hun prøve seg på nytt, siden hun fikk oppmerksomhet første gang. Da fant hun ut at den stinket eddik, så hun gikk å hentet seg en leke i stedet.

Tørkerull har vi alltid i hus??? Eddik er sikkert lurt det, men jeg virkelig hater lukten av eddik? så det blir nok ikke brukt eddik her i hus?

  • Haha 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan virkelig aldri få nok kong/slikkematter etc når de er små. Utrolig greit å ha klart i frysen med vom etc. :lol: 
Tyggebein! Kaninører, oksemuskler etc.
Ang leker, så anbefaler jeg virkelig noe med "stille" pip. OM du får en som liker pip kan det bli ganske så slitsomt etterhvert. 

Og som nevnt over, navneskilt! Om du er lydsensitiv så får du kjøpt med sånn gummikant på så det ikke klirrer så fælt! :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Rocket skrev:

Du kan virkelig aldri få nok kong/slikkematter etc når de er små. Utrolig greit å ha klart i frysen med vom etc. :lol: 
Tyggebein! Kaninører, oksemuskler etc.
Ang leker, så anbefaler jeg virkelig noe med "stille" pip. OM du får en som liker pip kan det bli ganske så slitsomt etterhvert. 

Og som nevnt over, navneskilt! Om du er lydsensitiv så får du kjøpt med sånn gummikant på så det ikke klirrer så fælt! :D 

Har vanlig kong, kong puppy ball, slikkematte og snusematte + mange andre leker? Men disse pipelekene jeg har kjøpt er ikke akkurat så stille. Mulig jeg får angre på det nå?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, CrissyS said:

Har vanlig kong, kong puppy ball, slikkematte og snusematte + mange andre leker? Men disse pipelekene jeg har kjøpt er ikke akkurat så stille. Mulig jeg får angre på det nå?

Neida, de forsvinner bare en dag når valpen sover, dersom du er uheldig. ?

  • Haha 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...