Gå til innhold
Hundesonen.no

Insektbasert(e) fôr


Tyttebæra
 Share

Recommended Posts

Har ikke selv prøvd på egne hunder, men har solgt Virbac sin variant. Veldig stor variasjon i tilbakemeldingene. Felles for de som var misfornøyd var dårlig mage/konsistens på avføring og pelsendring. Men for de som er skikkelig allergiske så er det redningen. Hadde nok ikke benyttet meg av et slikt fôr om ikke det var strengt nødvendig - er min erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/20/2022 at 8:05 AM, LØJ said:

Har ikke selv prøvd på egne hunder, men har solgt Virbac sin variant. Veldig stor variasjon i tilbakemeldingene. Felles for de som var misfornøyd var dårlig mage/konsistens på avføring og pelsendring. Men for de som er skikkelig allergiske så er det redningen. Hadde nok ikke benyttet meg av et slikt fôr om ikke det var strengt nødvendig - er min erfaring. 

Takk! Det med mage og avføring er jo ofte noe som varierer for alle hunder på alle typer fôr, pelsendringer er jeg derimot mer skeptisk til. Tror ikke Virbac blir det første jeg tester da.

Har ikke allergikere, for meg handler det om å kutte klimaavtrykk der jeg kan. Siden tørrfôr er så bearbeidet og prosessert som det er, tenker jeg det neppe har så stor betydning om proteinkilden er insekter eller kylling. Jeg er mer kritisk til om utviklingen av fôrene er kommet langt nok til at de er verd pengene mine.
 

On 5/20/2022 at 8:17 AM, bie said:

Vi vant en sekk fra Yora, den var bare 3kg men vi kom ikke til bunns i den fordi hunden slutta å spise det etter noen dager. Han er ikke kresen på mat til vanlig. Så ikke allverden av erfaring dessverre. 

Hm, da vet jeg at smaken kan være dårlig til tross for at Yora lover det motsatte. :P
 

On 5/20/2022 at 7:39 PM, vhp said:

Har ei venninne som bruker insektsforet fra Josera på sin pointer som har hatt diverse hudplager, og hu er veldig fornøyd.

Takk for tilbakemelding, ante ikke at Josera produserte insektfôr. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...