Gå til innhold
Hundesonen.no

Sikring av valp i sedan bil


Nuppidu
 Share

Recommended Posts

Hei! 
vi skal hente valpen vår om 3 uker og skal kjøre i 7 timer. Problemet er at vi har sedan bil. Dette er en liten rottweilervalp på 2 mnd vi skal hente fra Sverige, og lurer på om det er lov å ha valpen i reisebur sikret med sikkerhetssele i baksete? Eller vil dere ha anbefalt sele med som man fester i sikkerhetsbelte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, simira skrev:

En valp ville jeg hatt i bur. Plastbur er ikke sikkert, men bedre enn sele eller ingenting ihvertfall. Kan dere eventuelt låne en større bil? Hva har dere tenkt å gjøre på sikt?

Vi kan evt låne en bil av min far, men ser helst ikke.. skal kjøpe større bil i sommer, men kan kjøpe et lite stålbur og feste det med stropper evt? Skal ringe statens vegvesen på mandag angående regler 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5/14/2022 at 11:48 AM, Nuppidu said:

Vi kan evt låne en bil av min far, men ser helst ikke.. skal kjøpe større bil i sommer, men kan kjøpe et lite stålbur og feste det med stropper evt? Skal ringe statens vegvesen på mandag angående regler 

Den eneste regelen er at hunden skal sikres som last. De legger seg ikke opp i om du bruker plastbur, stålbur eller ordentlig bilbur, det eneste de krever er at hunden ikke kan bevege seg i bilen og forstyrre under kjøring, eller utgjøre en fare som løst objekt i en kollisjon. Men jeg ville langt heller brukt sele eller plastbur framfor de sammenleggbare stålburene, de tåler ingenting i en kollisjon og kan skade hunden ganske ille hvis de splintrer og spidder hunden.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...