Gå til innhold
Hundesonen.no

Løpetid hos eldre tispe


Recommended Posts

Hun er sjekket hos vetrinær, alt er ok. Men hvor vanlig er det at løpetiden forandres når de blir eldre??

Min begynte å blø for tre dager siden, og så ingenting- men hun oppfører seg som hun har løpetid- men ikke noe blod. Dette er en hund som vanligvis blør mye.

Så vil gjerne ha deres erfaring med eldre tisper med løpetid. Og når skal jeg starte å telle??  Fra første dag med blod, eller når det er blod over flere dager?? Hva gjør dere??

Vetrinæren mente at det kunne komme pauser, men utover det var det lite info.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Debbie skrev:

Hun er sjekket hos vetrinær, alt er ok. Men hvor vanlig er det at løpetiden forandres når de blir eldre??

Min begynte å blø for tre dager siden, og så ingenting- men hun oppfører seg som hun har løpetid- men ikke noe blod. Dette er en hund som vanligvis blør mye.

Så vil gjerne ha deres erfaring med eldre tisper med løpetid. Og når skal jeg starte å telle??  Fra første dag med blod, eller når det er blod over flere dager?? Hva gjør dere??

Vetrinæren mente at det kunne komme pauser, men utover det var det lite info.

 

Et par av mine damer hadde tørre løpetider når de ble gamle. Ikke blod, men ellers alle tegn på løpetid, bortsett fra at hanhundene ikke var så overvettes interessert.  Skal du telle dager, må du regne fra første bloddråpe.

Om de kan bli drektige i en tørrr løpetid, tror jeg ikke, men har aldri tatt sjansen på å prøve.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppigjennom flere år hatt eldre tisper.  Løpetiden har vært med mindre blod enn tidligere, noen har blødd bare noen dager og noen har blødd gjennom hele løpetiden, alt kan være normalt. Teller alltid fra første dag med blod, eller når de begynner å hovne opp bak.

 

Har også en tispe med tørre løpetider og hun har hatt 2 store kull for rasen, så ja, de kan bli drektige.

Endret av MollyC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...