Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeliste


Natalie
 Share

Recommended Posts

Jeg står på liste på en valp etter en tispe. Har stått på lista i ett år. Oppdretteren har sagt at de skal ha valper på denne tispa.

Oppdretteren har en hjemmesiden og da har vedkommende bytta ut den tispa hun skulle ha valp på med en annen tispe.

Er det vanlig å gjøre det sånn uten å informere valpekjøpere om dette? Jeg har sett dette og denne nye tispa har stått på siden hennes i en måned. Jeg venta litt i tilfelle hun skulle informere meg.

Er det vanlig at oppdrettere bytter ut tispa de skal avle på uten å informere om dette? Kun på hjemmesida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Hundeoppdrettere er mennesker de også. Med andre ord like forskjellige som oss andre.

Jeg ville tatt kontakt og spurt. 

Jeg tok kontakt og spurte for bare noen måneder siden. Så er litt ekkelt å spørre på nytt nå. Vil ikke mase heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting skjer. Tispa løper ikke, får en helseutfordring , hannhundeier trekker seg eller kanskje tilkommer ny informasjon som gjør at komboen ikke var så gunstig likevel … Det betyr jo ikke at hun har lagt et kull med «din» tispe bort for godt - oppdrettere har ofte flere tisper de kan avle på. Hadde selvsagt vært ryddig om oppdretter informerte de aktuelle valpekjøpere når slikt skjer, men det er jo ikke profesjonelle aktører det er snakk om her og kanskje har de mistet oversikten litt. Evt har de kanskje et kull med den tenkte tispa planlagt om ikke så lenge og tenker at de som står på den lista får beskjed når tiden er inne.

Den eneste måten du får vite hva som foregår på er å kontakte oppdretter. Det er jo bare å si at du ser av nettsiden at det likevel ikke blir kull på den aktuelle tispa nå, og at du lurer på hva det betyr for din del, om det evt er planlagt kull senere osv. 

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo også hende at lista på første kull er "full" og vel så det, derfor er det tatt bort på nettsiden? Det vet man jo ikke uten å spør. Jeg ville gjort som foreslått over og ta kontakt og høre ifm endringen på nettsiden og hva det betyr for deg. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...