Gå til innhold
Hundesonen.no

Sele eller halsbånd


LilIi
 Share

Recommended Posts

Alltid sele. Bytter mellom kobbel og flexi ut i fra hva slags oppførsel jeg ønsker fra hunden, og med tidligere hunder har jeg brukt 2 forskjellige seler for å gjøre det enklere for hunden å skille mellom flexi-tur og gå-pent-tur. Jeg tør rett og slett ikke bruke halsbånd.

Har 3 mnd valp nå, og har brukt halsbånd i hagen til tissetrening. Byttet til sele for en ukes tid siden, og rett etter hadde jeg uhell på isen hvor det ble et heftig rykk i båndet. Da var jeg sinnsykt glad for at hun ikke gikk med halsbånd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer enormt.
Litt hva jeg føler for basert på hva vi skal egentlig. Skal vi bare ut av leiligheten for å tisse så blir det fort retrieverbånd eller flexi/halsbånd. 
Ved løpetid så blir det sele og flexi eller langline. 
Bytur, stort sett bånd og halsbånd. Skal vi i stallen så spørs det hva jeg skal gjøre og hvilken form jeg er i. Sele er litt sånn "gjør hva du vil" til en viss grad greie hos meg. Nomesele da vil jeg jo helst ha trekk, men det har vi ikke jobbet med enda, da hun bare nettopp er røntget. 
Ofte er hun liksom løs, når forholdene tilsier det. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...