Gå til innhold
Hundesonen.no

Ond sirkel med hund som har artrose


Recommended Posts

Hei. Jeg har en rottweiler/Grand danois blanding på 50kg som for 3 uker siden plutselig begynte å halte på høyre framfot. Jeg tok han til dylegen, der røntgen viste tegn til veldig mild artose i høyre skulder. Veterinær mente bildene egentlig så bra ut, siden Rocky er 14år. Ble sendt hjem med smertestillende, og fikk beskjed om å gå korte flate turer. Flere ganger om dagen.

Jeg har nå fulgt dette rådet i 14 dager. Jeg har vært veldig forsiktig, men vi har kommet inn i en ond sirkel der han viser fremgang et par dager etterfulgt av mer halthet. Når han har blitt mer halt har jeg svart med litt mer ro. Fortsatt vært ute flere korte turer. 

Det jeg er veldig redd for er at han kommer til å miste muskelmasse med for mye ro. 

Er det noen av dere som har hatt en hund med lignende problemstilling?

Håper jeg hører fra noen av dere for dette er utrolig frustrerende. 

Snapchat-1363139248.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund er helt avhengig av tilskuddet hyaluron+ fra norsk dyrehelse, blir kjempehalt uten, selv på smertestillende medisin. Gir i tillegg grønnleppemusling, brukt dette i flere år og han har artrose flere plasser. Kun helt nylig han har startet på smertestillende, og det var egentlig kun for å se om jeg merket noe forskjell på han. Vi har i tillegg tenkt å teste ut librela når det kommer inn igjen, da vet. Anbefalte å prøve dette. 

Så anbefaler virkelig å prøve et slikt tilskudd! Vet om flere som er ekstremt fornøyd med hyaluron+. 

I tillegg så kan det ta noen uker hvis det er inflammasjon rundt leddet til det roer seg ned og "stabiliserer" seg, så ville gitt det litt mer tid og kun gått ut og luftet uten belastning til det er bedre? 

Jeg går kun tur på mykt underlag i skogen, men unntak av helt korte lufteturer.. Hvis hunden ligger mye på gulvet, så anbefaler jeg myke matter som man pusler sammen (f.eks slike treningsmatter fra biltema) som hunden kan ligge på, utgjør stor forskjell for min ?

Mtp. Muskelmasse, så er det viktig å starte litt rolig opp igjen når du begynner å gå tur igjen, og ikke hive deg på de lengste turene dere er vandt med. Nå vet ikke jeg hvordan din hund er, men er lurte å følge hunden sitt tempo på tur, og ikke la den løpe villmann første 15 min av turen, men få varmen i seg ?

Håper disse tipsene kan være til hjelp ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...