Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - Februar


Rufs
 Share

Recommended Posts

Og der stoppet bilen igjen, for tredje gang på et halvt år... Denne gangen var det litt ekstra skummelt ettersom bremsene slutta å virke :fear: Blir spennende å se hva mekanikeren finner ut, brukte en liten formue på reparasjoner i fjor så jeg hadde jo tenkt at den skulle holde en stund nå, men det spørs vel om dette blir spikeren i kista. Den er jo tross alt 23 år gammel :fear:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slutten av november forsvant en hund, som det stadig letes etter. Den er blitt veldig sky, og vanskelig å fange. Og da lurer jeg på; hvordan blir disse hundene som er blitt så sky, når de kommer hjem igjen? Kommer de raskt i rollen som et god kjæledyr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært på en kjempefin tur med hunden. Vi gikk med en venninne jeg sjeldent ser, så det var kjempehyggelig, også for hundene.

Hun snakket om planene hun hadde med å sette valper på en av tispene sine. (hun er oppdretter av en retriever-rase). Hun fortalte at hun trolig hadde funnet hann-hunden hun skulle bruke.

Jeg lurte på hva resultater han hadde, siden hun ønsker å avle på hunder som skal brukes i jakt eller andre hundesporter. Men denne hann-hunden hadde ingenting å vise til. Hadde fått excellent på utstilling da. Men han var enda ikke helsetestet.

Og da spurte jeg om hvordan det gikk med tidligere avkom av han. Det viser seg at han hadde aldri blitt brukt. Han var bare (snart) 2 år. 

Og da blir jeg litt sånn; "Var han det beste du har greid å finne?"

Jeg trodde at man brukte det beste man kunne finne/den beste hannhunden som passer til tispa. Og ikke en hannhund som har en grei eier. Ble litt skuffet. Spesielt fordi hun har sagt at jeg må kjøpe en av valpene. Men... Nei takk. Dette virket ikke seriøst nok for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er skummelt og trist. Særlig fordi det ofte er sånn det ender opp, eller at hannhund eier bor nærme, eller at de tar lavere pris, eller bare liker utseende. 

Ser at retrieverklubben kommer til å stemme nei til vedtak om å få ned innavlsgraden i rasene- det gjør meg bekymret. 

PS: at en hannhund på to år ikke er brukt før, er bare et pluss. Men på den andre siden ville jeg kanskje valgt en hannhund som kunne vise til avkom. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Da har jeg sett siste episode av "Redningshundene". Fantastisk bra program :banana:

Og når jeg ser alle disse hundene som jobber og jobber og står på :dog_running:, så tenker jeg på disse hunderasene som man har laget som eierne (og oppdretterne)  er så stolt over når de kan bevege seg noen hundre meter uten å besvime av luft-mangel f.eks. bulldog og mops. 

Den ene ytterligheten til den andre;  :yawn: - :jump:

  • Like 2
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LinL skrev:

Enig, kjempe fin serie. Til dere som har hundeabstinenser på TV så har HBO et program som heter The Dog House. Ganske søtt og enkelt program. :) 

Elsker den serien, så koselig å høre om historiene til familiene og se at de finner drømme hunden sin ?  

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...