Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp 2022


Cre-tive
 Share

Recommended Posts

2 timer siden, Box Fresh skrev:

Ja, stemmer det. Men den er veldig lik min ja, veldig mange trodde det var en «Lassie»-valp, selv når den var voksen ? 

Off, er det ille? Hvor gammel er din nå? Gruer meg litt til det, merker jeg! ?

Hun er 11 uker, så må bare holde ut? Har lært meg å ta med leke på tur, så kan hun bite i den. Inne setter vi henne i valpebinge eller gir henne noe å tygge på. Hun har også et ekstrem oppheng i langt hår, så må sørge for å ha håret oppsatt for at hun ikke skal prøve å ta det?

Endret av CrissyS
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 162
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Hun her skal bli vår(bilde er lånt fra oppdretter?)? 

Her er min 2022 valp. Fra eget oppdrett ❤ Lille Jøss

I dag hentet vi hjem Opus ??  En Bichon Havanais som blir 11 uker på torsdag   

Posted Images

1 time siden, Cre-tive skrev:

Hun sover ennå i buret ja og vil egentlig inn der selv. Hun er kveldstrøtt så fra ca 1930 så har hun tatt natten ?? Jeg tror og at det viktigste i starten er å finne roen, man skal tidsnok aktivisere.

Jeg tenker hun skal sove med oss på soverommet. Hun er så glad i å være nær meg, så skal ikke hindre henne fra det. Når hun er litt eldre så er det mulig vi bare har en kurv eller hvertfall fjerner døren på buret bare. Jeg opplevde det ikke som hastverk å komme ut om natten. Så lenge jeg bærte henne så tisset hun ikke? Så vil tro du kan gå ned fra andre etasje og bare ha skoene klare? 

Vi har en femåring, og det mest hektiske er å lære opp barnet i henhold til hunden ?❤️ I tillegg så var valpebitingen litt slitsom, så barnet satt ofte i sofaen med beina oppi så ikke valpen rakk tærne ? Prøvde å være konsekvent med å stå i ro og være kjedelig når hun begynte, så gav det seg noenlunde ?

Jeg har ikke angret en dag på rasen. Hun er så glad og tillitsfull, og ingen røyting inne ?? det er en stor hund i liten kropp for hodet er klokt og hun er lett å trene. Jeg tror hun tar mer og mer plass i hjertet for hver dag ❤️

F5A7628F-7812-4ADC-995B-E85219B25E79.jpeg

A89BA549-C172-4A40-8FCB-58F801F973F0.jpeg

Så fiiin?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Cre-tive skrev:

Hun sover ennå i buret ja og vil egentlig inn der selv. Hun er kveldstrøtt så fra ca 1930 så har hun tatt natten ?? Jeg tror og at det viktigste i starten er å finne roen, man skal tidsnok aktivisere.

Jeg tenker hun skal sove med oss på soverommet. Hun er så glad i å være nær meg, så skal ikke hindre henne fra det. Når hun er litt eldre så er det mulig vi bare har en kurv eller hvertfall fjerner døren på buret bare. Jeg opplevde det ikke som hastverk å komme ut om natten. Så lenge jeg bærte henne så tisset hun ikke? Så vil tro du kan gå ned fra andre etasje og bare ha skoene klare? 

Vi har en femåring, og det mest hektiske er å lære opp barnet i henhold til hunden ?❤️ I tillegg så var valpebitingen litt slitsom, så barnet satt ofte i sofaen med beina oppi så ikke valpen rakk tærne ? Prøvde å være konsekvent med å stå i ro og være kjedelig når hun begynte, så gav det seg noenlunde ?

Jeg har ikke angret en dag på rasen. Hun er så glad og tillitsfull, og ingen røyting inne ?? det er en stor hund i liten kropp for hodet er klokt og hun er lett å trene. Jeg tror hun tar mer og mer plass i hjertet for hver dag ❤️

F5A7628F-7812-4ADC-995B-E85219B25E79.jpeg

A89BA549-C172-4A40-8FCB-58F801F973F0.jpeg

Sååå fin, og så herlig å høre at det går så bra med dere! :) Jeg gleder meg sånn til å hente vår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, CrissyS skrev:

Hun er 11 uker, så må bare holde ut? Har lært meg å ta med leke på tur, så kan hun bite i den. Inne setter vi henne i valpebinge eller gir henne noe å tygge på. Hun har også et ekstrem oppheng i langt hår, så må sørge for å ha håret oppsatt for at hun ikke skal prøve å ta det?

Hehe, veldig spent på hvordan dette blir her hos oss. Men skal også ha valpebinge, og har kjøpt inn mange forskjellige typer leker, så håper det går greit. Er heldigvis bare en periode (selv om jeg skjønner at man kan bli sprø.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/19/2022 at 9:52 AM, Box Fresh skrev:

Hehe, veldig spent på hvordan dette blir her hos oss. Men skal også ha valpebinge, og har kjøpt inn mange forskjellige typer leker, så håper det går greit. Er heldigvis bare en periode (selv om jeg skjønner at man kan bli sprø.)

Ja, det er det som gjør at jeg klarer å være så tålmodig? Jeg vet at det vare er i en periode?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært hundeeiere i en uke ?

Foreløpig har det gått veldig fint, synes jeg. Vi har gradvis fjernet alle tepper, på grunn av både dogåing og gnaging. Vi har hatt to netter med luftetur på natta, ellers har valpen sovet til 6-7-tiden på morgenen og kun tisset litt på kladden han har i bingen sin. Han har stort bur med binge rundt, som han trives godt i på natten og når vi "tvinger" han til å sove på dagtid. For han MÅ nesten tvinges, og tar sjelden initiativ til å hvile helt på egenhånd. Dette har imidlertid roet seg litt de siste par dagene, hvor han har tendenser til å slappe av helt uten hjelp ?

Han er veldig glad i å være ute, og er "husren" så lenge vi følger godt med og går ut ofte nok. Det er litt utfordrende i lek med barna (9 og 13 år), da han blir overivrig, men det har som regel sammenheng med at han nærmer seg sovetid. Han er en sosial kar, som nekter å gå inn om han hører noen naboer prate ute, og han HATER (!!) sele og bånd ? Det han liker aller, aller best, er å løpe runde på runde på plenen her, opp og ned skråninger og å stikke av fra oss når han har funnet en pinnebit å gnage på ute. Dette er supertravelt, men også superkoselig, og vi gleder oss til fortsettelsen ?

Opus, 12 uker på torsdag som kommer 

 

E06AE698-B6F7-423E-B208-B0C21BCB950F.jpeg

A41FD783-BEF9-4FF1-88BE-A7D2CDCAB0C7.jpeg

Endret av Tahind
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tahind skrev:

I dag har vi vært hundeeiere i en uke ?

Foreløpig har det gått veldig fint, synes jeg. Vi har gradvis fjernet alle tepper, på grunn av både dogåing og gnaging. Vi har hatt to netter med luftetur på natta, ellers har valpen sovet til 6-7-tiden på morgenen og kun tisset litt på kladden han har i bingen sin. Han har stort bur med binge rundt, som han trives godt i på natten og når vi "tvinger" han til å sove på dagtid. For han MÅ nesten tvinges, og tar sjelden initiativ til å hvile helt på egenhånd. Dette har imidlertid roet seg litt de siste par dagene, hvor han har tendenser til å slappe av helt uten hjelp ?

Han er veldig glad i å være ute, og er "husren" så lenge vi følger godt med og går ut ofte nok. Det er litt utfordrende i lek med barna (9 og 13 år), da han blir overivrig, men det har som regel sammenheng med at han nærmer seg sovetid. Han er en sosial kar, som nekter å gå inn om han hører noen naboer prate ute, og han HATER (!!) sele og bånd ? Det han liker aller, aller best, er å løpe runde på runde på plenen her, opp og ned skråninger og å stikke av fra oss når han har funnet en pinnebit å gnage på ute. Dette er supertravelt, men også superkoselig, og vi gleder oss til fortsettelsen ?

Opus, 12 uker på torsdag som kommer 

 

E06AE698-B6F7-423E-B208-B0C21BCB950F.jpeg

A41FD783-BEF9-4FF1-88BE-A7D2CDCAB0C7.jpeg

Herlighet så fin ?❤️ Ja spennende og hektisk, men ohhh… så verdt det ❤️ så godt å høre at han begynner å finne roen og at han har sin kule personlighet ?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6/21/2022 at 9:55 PM, Tahind skrev:

I dag har vi vært hundeeiere i en uke ?

Foreløpig har det gått veldig fint, synes jeg. Vi har gradvis fjernet alle tepper, på grunn av både dogåing og gnaging. Vi har hatt to netter med luftetur på natta, ellers har valpen sovet til 6-7-tiden på morgenen og kun tisset litt på kladden han har i bingen sin. Han har stort bur med binge rundt, som han trives godt i på natten og når vi "tvinger" han til å sove på dagtid. For han MÅ nesten tvinges, og tar sjelden initiativ til å hvile helt på egenhånd. Dette har imidlertid roet seg litt de siste par dagene, hvor han har tendenser til å slappe av helt uten hjelp ?

Han er veldig glad i å være ute, og er "husren" så lenge vi følger godt med og går ut ofte nok. Det er litt utfordrende i lek med barna (9 og 13 år), da han blir overivrig, men det har som regel sammenheng med at han nærmer seg sovetid. Han er en sosial kar, som nekter å gå inn om han hører noen naboer prate ute, og han HATER (!!) sele og bånd ? Det han liker aller, aller best, er å løpe runde på runde på plenen her, opp og ned skråninger og å stikke av fra oss når han har funnet en pinnebit å gnage på ute. Dette er supertravelt, men også superkoselig, og vi gleder oss til fortsettelsen ?

Opus, 12 uker på torsdag som kommer 

 

E06AE698-B6F7-423E-B208-B0C21BCB950F.jpeg

A41FD783-BEF9-4FF1-88BE-A7D2CDCAB0C7.jpeg

Ååååå, så fin da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det fortsatt fint med valp i hus. Opus finner sin plass i familien mer og mer, og tar akkurat så mye plass som han vil :D

Han blir 3 måneder i dag, og veide 3,5 kilo da han var hos veterinær på tirsdag. Jeg tror han er ganske stor til å være Havanais? Eller kanskje ikke...

Uansett, så vokser han og trives, og har blitt litt bedre på å gå i sele og bånd. Han blir litt frustrert når vi for 100.gang skal tørke poter etter lufting nå som det har regnet en del, så vi jobber med håndteringen hans av dette med masse ros og godbiter. Ellers så er han en skikkelig kosegris ❤️ 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, CrissyS skrev:

Her har alt gått bra inntil nå nylig. Hun har blitt helt ekstrem på valpebitingen og biter oss(spesielt meg) til blods. Alle råd jeg har fått på valpekurs funker ikke og heller ikke råd fra venner med hund. HJELP?

Her hadde vi en liten periode med det samme. Jeg er veldig for positiv trening men fant ikke ut av dette gjennom å overse. Så endte opp med å sette henne ut i gangen for en 5 sekunders timeout når hun ble veldig intens. Belønnet henne masse når hun kom rolig inn igjen. Tror jeg bare gjorde det 2-3 ganger før hun roet med en del.

Når det er sagt så tenker jeg at «this to shall pass». Plutselig så er de store og man savner nesten valpebitingen igjen ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cre-tive skrev:

Her hadde vi en liten periode med det samme. Jeg er veldig for positiv trening men fant ikke ut av dette gjennom å overse. Så endte opp med å sette henne ut i gangen for en 5 sekunders timeout når hun ble veldig intens. Belønnet henne masse når hun kom rolig inn igjen. Tror jeg bare gjorde det 2-3 ganger før hun roet med en del.

Når det er sagt så tenker jeg at «this to shall pass». Plutselig så er de store og man savner nesten valpebitingen igjen ???

Takk for svar? Da skal jeg prøve dette. Tviler på at jeg kommer til å savne valpebitingen, men hvem vet???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en ekstrem-biter, og ignoreringsmetoden var det eneste som fungerte for oss. Det krever at menneskene klarer å stå helt stille, og det går ikke dersom det gjør vondt. Vi måtte kle på oss, og det er kjipt på varme sommerdager. Boots innendørs for å beskytte føtter og ankler, og kraftig dongeribukse for å beskytte bena.

Hver gang hun biter litt (helst før det blir vondt) så setter dere henne ned og reiser dere opp, krysser armene så hun ikke hopper etter hender, snur ryggen til og ser i taket. Så står dere bom stille til hun roer seg. 

Uansett hva slags metode dere velger å prøve, så er det viktig at dere stopper henne med en gang hun biter litt. Selv når det bare er litt smågnaging på fingrene mens dere koser i sofaen. Dette må skje hver eneste gang, men som Cre-tive sier: "this too shall pass." Hvis dere er konsekvente så vil det gå mye raskere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mi frøken åtte veker gammel når bildet blei tatt. Henta ho 1.mai ? det er ein mellomstor Pinscher med navnet Luna ?ho er 4 mnd no. 
 

kjenner meg veldig godt igjen i den ekstreme valpebitingen folk her skriv om. Luna er også heilt vanvittig ekstrem og har både bitt meg te blods og gitt meg blåmerker fleire ganger. Ser det blir anbefalt ignorering, har prøvd det, men sjukt vanskelig når ho biter på leggen min som om det var eit kjøttstykke ho skulle filleriste. Samtidig har ho ein tendens te at ho bjeffer og knurrer til meg før ho glefser til ? 

28468CEB-300F-4183-962D-9F3C01B84FF3.png
 

Eg er elles interessert i å høyre korleis det går med åleinetrening! Luna er som nemnt 4 mnd og eg har jobba intenst med dette i 2 mnd og vi er knapt oppe i 3t… eg synst det er skikkelig utfordrende då ho hyler/bjeffer og uler ?

Endret av Marteadj
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en ekstrembiter selv, så når jeg anbefaler ignoreringsmetoden så vet jeg hvor krevende det er med de som ikke gir seg, og biter HARDT. For å si det sånn: når vår var 8 mnd og fremdeles bet i ben og hender når folk gikk over gulvet eller hun ble gira ute, så ble jeg bekymret. Det er ikke normalt, i allefall ikke med hunder som har blitt trent på selvkontroll og bitehemning siden de var små. De fleste valper slutter senest i 6 mnd alder, når tannfellinga er over.

10 mnd gammel sluttet vår piraja endelig med bitinga, og da hadde vi prøvd alt (periodevis på minst 1 mnd om gangen). Vi gikk tilbake til ignorering (med tykke klær) fordi det var det eneste som ikke forsterket adferden. Jeg er sikker på at hun skjønte poenget ganske raskt, men hun klarte bare ikke å la være. Hun måtte bli voksen nok til å styre seg, og hun brukte unormalt lang tid på det. Selvkontroll har alltid vært en svakhet hos henne.

Dersom man tester andre metoder og finner noe som fungerer litt på hunden, så bør man holde seg til det. Minst 2 uker uten å bytte metode, med mindre du ser at hunden blir redd/irritert av metoden. Dersom ingen av metodene ser ut til å fungere, så er ignoreringsmetoden det enkleste og som har minst sjangs til å forværre adferden. 

Nydelig valp, forresten! Kjenner bare en pincher, og han er en herlig skapning. Ordentlig glad-gutt med mye energi. Jeg hadde håpet å få en tricolor basenji, for jeg elsker hunder med svart/rødt kombinasjonen. De er så vakre! De små øyenbrynene er så sjarmerende. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg begynte med ignoreringsmetoden har det roet seg litt mtp valpebitingen, men hun er fortsatt gal etter langt hår da og glefser etter hår om sjansen byr seg?? Har også endelig funnet godbiter som hun elsker, noe som gjør ting litt enklere mtp f.eks. kontakttrening.Ellers er vi veldig heldig med Hope. Hun er stueren og blitt en veldig trygg frøken. ? Jeg jobber kun natt og seinvakter i turnusen min, så hun har ikke vært alene enda, men tror det skal gå veldig bra når den tid kommer. Hun er også blitt vant til bil/buss-kjøring. Ørene står rett opp på henne nå, men i dag kjøpte vi lærertyggis for å få fikset det?

 

 

DAD8EAB5-BDC2-4542-96B3-1FD2B167CC4E.jpeg

60EBB422-5C86-477E-A7B0-BE00A784686F.jpeg

Endret av CrissyS
  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, CrissyS said:

Etter at jeg begynte med ignoreringsmetoden har det roet seg litt mtp valpebitingen, men hun er fortsatt gal etter langt hår da og glefser etter hår om sjansen byr seg?? Har også endelig funnet godbiter som hun elsker, noe som gjør ting litt enklere mtp f.eks. kontakttrening.Ellers er vi veldig heldig med Hope. Hun er stueren og blitt en veldig trygg frøken. ? Jeg jobber kun natt og seinvakter i turnusen min, så hun har ikke vært alene enda, men tror det skal gå veldig bra når den tid kommer. Hun er også blitt vant til bil/buss-kjøring. Ørene står rett opp på henne nå, men i dag kjøpte vi lærertyggis for å få fikset det?

 

Så godt å høre at treningen viser resultater allerede! Smart frøken. Valpebiting tar ofte tid, og det er veldig oppmuntrene å se se endringer tidlig. Min nåværende valp var også gal etter langt hår, så jeg satt håret opp den første tiden. Etter tannfellinga har jeg begynt å gå med håret ned igjen, og nå prøver hun seg ikke engang.

Hope er nydelig! Og dere har tydeligvis vært flinke med treningen på forskjellige områder. Det største problemet med min frøken er at hun sutrer i bilen fremdeles. Tror det er iver, for hun sover alltid på vei hjem. ?



 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Pingeling skrev:

Så godt å høre at treningen viser resultater allerede! Smart frøken. Valpebiting tar ofte tid, og det er veldig oppmuntrene å se se endringer tidlig. Min nåværende valp var også gal etter langt hår, så jeg satt håret opp den første tiden. Etter tannfellinga har jeg begynt å gå med håret ned igjen, og nå prøver hun seg ikke engang.

Hope er nydelig! Og dere har tydeligvis vært flinke med treningen på forskjellige områder. Det største problemet med min frøken er at hun sutrer i bilen fremdeles. Tror det er iver, for hun sover alltid på vei hjem. ?



 

Takk? Tenker at litt endring er i grunn ganske stort, og at det er positivt at hun viser det allerede? Hun biter også i hender og med det vet vi ikke helt hva vi skal gjøre enda, men skal spør om råd neste gang vi er på valpekurs.
Har håret for det meste opp, men hun tør ikke å gå i trapper enda, så hun tar tak i håret mitt når jeg bærer henne?

Vi skal snart kjøre til Telemark, så vi har kjørt mye bil for at det skal gå bra på tur? Fikk også beskjed av oppdretter at det var viktig med miljøtrening og sosialisering, så begynte tidlig med bussturer til byen og til favorittdyrebutikken?

Bading går også greit, men pelsblåseren er hun fortsatt ikke så begeistret for da? Tannpuss har vi også prøvd å få til ofte, men hun tror vi vil leke med henne når hun får den fingerbørsten inn i munnen, så det er ikke så lett.

Børsting gikk også veldig greit i starten, men nå prøver hun å bite i børsten?

Ble et langt innlegg dette her? 

E910C6FE-984E-40D9-B8B3-0C97D5B6A68C.jpeg

FB79FBF4-3448-4D4F-AD8E-28F1445E4722.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, CrissyS said:

Takk? Tenker at litt endring er i grunn ganske stort, og at det er positivt at hun viser det allerede? Hun biter også i hender og med det vet vi ikke helt hva vi skal gjøre enda, men skal spør om råd neste gang vi er på valpekurs.
Har håret for det meste opp, men hun tør ikke å gå i trapper enda, så hun tar tak i håret mitt når jeg bærer henne?

Vi skal snart kjøre til Telemark, så vi har kjørt mye bil for at det skal gå bra på tur? Fikk også beskjed av oppdretter at det var viktig med miljøtrening og sosialisering, så begynte tidlig med bussturer til byen og til favorittdyrebutikken?

Bading går også greit, men pelsblåseren er hun fortsatt ikke så begeistret for da? Tannpuss har vi også prøvd å få til ofte, men hun tror vi vil leke med henne når hun får den fingerbørsten inn i munnen, så det er ikke så lett.

Børsting gikk også veldig greit i starten, men nå prøver hun å bite i børsten?

Ble et langt innlegg dette her? 

 

 

Dere har vært kjempeflinke! Hun høres ut som en fin valp å jobbe med. Flink, lettlært, men også typisk valp med mye lekelyst. Da er det veldig koselig med valp. Også er det så greit når de slitsomme tingene er typisk valpeoppførsel som de vokser av seg etterhvert, for da er det så mye lettere å forestille seg hvordan de blir som voksne hunder. ❤️

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hope er nå 16 uker og da hun var litt over 14 uker begynte hun å bjeffe, noe som har eskalert til de grader. Hun bjeffer inne, hun bjeffer ute på folk, andre hunder, biler osv. Skjønner ikke hvordan dette plutselig har skjedd. Før bjeffet hun svært sjeldent. Jeg hadde 7 nattevakter på rad, så hun fikk ikke vært like mye ute som hun pleier. Vet ikke om det er en grunn til at hun begynte med bjeffingen, men nå er hun mye ute på tur.. Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får slenge meg på tråden jeg og da. Vi fikk en blandingsvalp for en knapp uke siden, veldig rolig, tillitsfull og fin så langt. Etter rådslagning med barna så ble navnet Bamse. ?I likhet med valper flest får han nok mellomnavnet Piraja en tid fremover. ?  Vi har to katter også, som det ser ut til at det skal få fint med, etter et par dager hvor de holdt god avstand kan de nå passere hverandre inne. Valpen viser veldig fint språk, og kattene lister seg forbi i slow motion. ?

image.thumb.png.ab9924003bf7f93b7bfc578481194725.png

image.png.8fc0ae280d5b0ccf900abfa6f2c121d2.png

image.png.10eef9e5367b88c16f7d8449c197042a.png

image.png.a88f800654f1ac48f41befdddd92b5e1.png

image.thumb.png.ee59701adda33324564c12027a3911e8.png

image.png.b3469e118ba8d192313b39cfbcf6fd29.png

Endret av Bamseblanding
  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, CrissyS skrev:

Hope er nå 16 uker og da hun var litt over 14 uker begynte hun å bjeffe, noe som har eskalert til de grader. Hun bjeffer inne, hun bjeffer ute på folk, andre hunder, biler osv. Skjønner ikke hvordan dette plutselig har skjedd. Før bjeffet hun svært sjeldent. Jeg hadde 7 nattevakter på rad, så hun fikk ikke vært like mye ute som hun pleier. Vet ikke om det er en grunn til at hun begynte med bjeffingen, men nå er hun mye ute på tur.. Vet ikke hva jeg skal gjøre..

Jeg er ingen ekspert, men er det mulig hun får oppmerksomhet når hun bjeffer? Har dere prøvd å belønne oppmerksomhet (kontakt og ikke bjeffe)? Sikkert noen her som har noen bedre tips og etterhvert ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så er det jo koselig å planlegge og drømme litt også Har du noen tanker om hvilken rase du kan tenke deg i fremtiden?
    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...