Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundehår i klesvasken


Grønn
 Share

Recommended Posts

Noen som har triks for å fjerne hundehår fra klesvasken? Spesielt ullsokkene våre blir fulle av hundehår.

De siste dagene har det dukket opp en reklame for noen klebrige gummidingser som man kan putte i vaskemaskin og tørketrommel sammen med klesvasken og disse skal samle opp hårene. Noen som har prøvd? Eller har andre lure triks?

Jeg finner dessverre ikke igjen reklamen nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forsøkt trikset med å legge en svamp i vaskemaskinen sammen med det som vaskes, uten hell. Har også sett den reklamen du refererer til, men jeg tror det kommer an på hva slags hår hunden din har, om det virker eller ikke. Mitt inntrykk er at slike ting fungerer bra på lange hår, type polarhundpels, og dårlig på korte hår som min egen hund har. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd en sånn dings. Her må klærne ristes godt før vask, sokker må vaskes alene (ellers så forpelser det alt det andre). Sokker tas i tørketrommel etter vask, som må støvsuges etterpå. Ellers så er det fram med klesrulle for å få bort resterende. Har korthåret hund, så det er hår overalt, men verst er de som stikker seg inn i f.eks bh'er?

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt festlig at det er vi med korthårsrasene som kommer hit og klager. BH pels er noe dritt! Og de velger de verst tenkelige øyeblikk for å stikke ut. Jeg var hos tannlegen for noen uker siden, og midt i time begynte det å klø på puppen. Når jeg kom hjem fant jeg et 5 mm langt hår som stakk bittelitt ut.

Mitt eneste tips for å redusere hundehår på sokker er å bruke tøfler inne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...