Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund, hage og bajs


Tinkel
 Share

Recommended Posts

Jeg lurer på hvordan dere 'håndterer' bajsen som blir produsert i hagen? Vi har til nå plukket med bajspose og kastet i søpla (målet er å gjøre det hver gang det skjer, men må innrømme at når jeg står der i morgenkåpe og barbeint nå om vinteren, så blir det 'oversett' og ender med skippertak innimellom) Har dere en egen binge, bøtte, eller annet fiffig opplegg? Det føles unødvendig sløsete ut å plukke med poser hvis det kan unngås liksom... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det sommerhalvår så prøver jeg å være flink å plukke det opp rett etter hunden har vært på do, rett og slett for at jeg vil ikke har det i gressklipperen, eller selv trø i det når jeg skal ut å henge opp klær. Da blir det som sagt pose, og de blir 'lagret' til det er mange nok til å kaste dem i en hvit pose i søpla. 

Når det er is, snø og mørkt stort sett hele døgnet så blir det skippertak. Bajsen er gjerne borte vekk i et snøfokk før vi er kommet oss inn døra, så da tas det med spade i helgene (så jeg kan gjøre det i dagslys, og ikke vase rundt med hodelykt), og kastet i 'ryddet' bak garasjen. Det er her matavfall og blomster som ikke passer seg å kaste i skjøre søppelposer havner. Det er inngjerdet og hunden kommer ikke til, å det vi har av ville dyr er elg, men den går heller løs på bærbuskene. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

? Jeg ble plutselig veldig glad for at jeg har en veldig liten hage.

For hagen min er ikke hundens do! Dvs at er det krise og hunden må på do om natten, så kan han få gå på do der (for jeg gidder ikke kle på meg), men bæsjen forsvinner så snart som jeg får sjansen til å fjerne den. Dvs tidlig om morgen på vei ut på tisseturen. Bæsjen går rett i søpla! Ingen gamle bæsjer skal bli liggende i min hage

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommertid så plukker vi opp ganske ofte, da pleier jeg å gå med en liten spade/hagespade og enten vippe de ut av plenen og i beddet eller faktisk bære med bæsjen til pallekarmene og grave den ned der. Gratis gjødsel. 

Vinterstid litt sjeldnere og helst når det er frost, hiver enten i bed eller pallekarmer. Eller samler med en liten spade i en papirsekk og i matavfallet

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker opp med en gang. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes det er mye eklere å plukke opp kald bæsj enn varm. ? Man skulle tro det var omvendt! Uansett viktig nå som jeg har robotklipper, og fastfrossen bæsj som etterhvert smelter frem er heller ikke noen ønskesituasjon.

Mine foreldre har kompostbinge de kaster den i ved hjelp av "bæsjespaden."

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/2/2022 at 4:41 PM, Pingeling said:

Plukker opp med en gang. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg synes det er mye eklere å plukke opp kald bæsj enn varm. ? Man skulle tro det var omvendt! Uansett viktig nå som jeg har robotklipper, og fastfrossen bæsj som etterhvert smelter frem er heller ikke noen ønskesituasjon.

Mine foreldre har kompostbinge de kaster den i ved hjelp av "bæsjespaden."

Enig, kald/gammel bajs er?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...