Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor lar folk hunden være løs når de ikke har kontroll?


Miv
 Share

Recommended Posts

Er så frustrert over folk som lar hunden sin være løs når de ikke har kontroll på den. Vi har brukt utallige timer på passeringstrening, selvtillitsbygging og stressredusering. I tillegg til flere tusen på forskjellige kurs for å gjøre vår hund trygg på andre hunder. Og det har gått kjempefint! I går møtte vi dessverre på en løs hund som kom snikende opp til vår, og vår knurret og glefset for å forsvare seg selv. I dag kom en annen løs hund byksende mot oss og hunden min bjeffet og prøvde å løpe i den andre retningen, men han var jo fast i båndet. Selvfølgelig roper eieren "Han er snill!" og det har INGENTING å si når min hund er usikker! Og jeg ble helt skjelven og fryktelig lei meg over at hunden min IGJEN kom i en slik situasjon. Jeg skjønner heller ikke at folk tørr å ha hunden løs hvis de ikke har en god innkalling. Møter man feil hund og sin egen hund svarer på konfrontasjonen kan det ende i slosskamp. Heldigvis har ikke vår hund blitt fysisk skadet, men han var mer på vakt resten av turen og stoppet opp flere ganger når han så andre hunder som han ikke har gjort på en stund.

  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at enkelte hundeeiere overhodet ikke skjønner at alle andre hunder ikke er som sin egen hund (at det er stoooore forskjeller på hunders personlighet og væremåte). 

Min hund elsker andre hunder = Alle andre hunder elsker egentlig alle andre hunder

Min hund er snill = Alle andre hunder elsker min hund

Min hund har ingen problemer med andre hunder = Alle andre hundeeiere må gjøre akkurat som jeg for å få sin hund like grei

Min hund kan gå løs fordi den er så snill = Den vil derfor aldri være til bry for andre hundeeiere, mennesker eller andre dyr, uansett hva.

:no:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...