Gå til innhold
Hundesonen.no

Ekstra hud på albue fra å ligge hardt


teskjeia
 Share

Recommended Posts

Hunden min har fått noe ekstra hud på albuen, dyrlegen sa det var normalt, og at store hunder spesielt får det av å ligge på harde underlag. Hun har kun fått det på en side. Hun har seng i hver etasje, men velger ofte gulvet selv, så får ikke gjort så mye med det. Noen som har erfaring med dette og eventuelt vet noe som kan hjelpe til å få det bort? Vokser liksom litt ut så det ser nesten ut som om hun har lagt seg på en tyggis, kun litt av det er fast i huden mens resten er mer som en fold som "henger".  Erfaringer med å smøre på noe? eller noe annet? 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Stjerneskinn skrev:

Å forebygge er nok det eneste som faktisk hjelper. Hvis hunden velger gulv ville jeg hvertfall gjort istand flere helt tynne underlag (f.eks slike matter til under treningsutstyr, om vanlige tepper ikke er «bra nok») og oppmuntre hunden til å ligge der istedenfor rett på gulvet. 

Takk for svar. Har matter på store deler av gulv allerede og hun ligger mye på mattene, så det er allerede på plass, men selvfølgelig er ikke hver kvadratmeter er dekket.  Hun er 6 år og har ikke hatt noe sånt tidligere, så kanskje noe de blir mer utsatt for med alderen? Uansett tenkte jeg på om noen hadde noen erfaringer med salver eller lignende for å smøre på, ser ikke ut som det plager henne noe, men er redd det skal bli sårt selv om det ser fint ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
På 2/5/2022 at 7:55 PM, jma skrev:

På store korthåra hunder er det nesten uunngåelig. Han min på 10 ligger på 4 lag med tjukke tepper, og jeg synes fremdeles liggesåra blir større ?Han har superkort pels da.

Okei, ja nei da er det vel bre sånn det blir? Syns det er litt rart at det ikke virker som om det har "gnagd" på pelsen, ikke mistet noe pels, den har bare vokst ut innimellom hårene liksom ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, teskjeia skrev:

Okei, ja nei da er det vel bre sånn det blir? Syns det er litt rart at det ikke virker som om det har "gnagd" på pelsen, ikke mistet noe pels, den har bare vokst ut innimellom hårene liksom ? 

Ja det hørtes litt rart ut. Min har slitt bort pels der han har liggesår. Kan hende det forsvinner etter hvert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...