Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundevennlige steder


Nima
 Share

Recommended Posts

Tenkte å trene hunden min  butikker eller andre steder. Skal gå svært sakte frem. Men hvor er det lov å ha de med? Det siste jeg trenger er å bli sett stygt på da jeg er følsom mot slike ting selv. Jeg har tatt han med i hundebutikker, men utover det har jeg ikke våget å ta han med. Bor i Drammen om det har noe å si. Dette er ingen servicehund el.l så dette er kun for vanlig lydighetstrening. 
 

Har dere tips om gode youtube å/insta kontoer el.l der jeg kan se på hvordan de trener servicehunder, gjerne skandinaviske. Jeg har funnet noen, men vil gerne ha flere. Plukker opp endel triks derifra og syns de er nyttige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste steder er det ikke lov å ta med hund. Alle plasser som selger/serverer mat er utelukket, og de fleste kjøpesentre og den slags har forbud. Utenom dyrebutikker er det nok vanskelig å finne. Veterinærsenter er det eneste jeg kommer på, men de ønsker neppe at folk kommer dit uten at det er nødvendig i disse koronatider. 

Dersom du ønsker å trene på folkemengder, så anbefaler jeg heller å trene nær inngangen til kjøpesenter eller matbutikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Trondheim har de laget en egen side om hvilke steder som er ok å ta med hund. Kanskje noe sånt finnes for din by også? Har også spurt i lokal facebookgruppe for hunder og fått mange gode tips, da jeg har trent min hund på det samme. Vi har vært på cafe, felleskjøpet, musti (også inne på kjøpesenter), små lokale butikker, turhytter, hotell, kjørt div heiser ++. 

https://visittrondheim.no/type-reisende/hundevennlig-reise/

Endret av Boffeloff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...