Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte bader dere hunden?


Irina
 Share

Recommended Posts

Ved behov, rett og slett, ca. 1-2 ganger i året. Om de stinker hund eller sau, eventuelt har rullet seg i noe lite digg så får de en runde med shampoo. Ellers så spyler jeg bare av dem gjørme og saltvann etter bading og jobb flere ganger i uka i sommerhalvåret. Border collies, noen langhåret og noen korthåret ?

Puddelen, puddelblandingen og den portugisiske vannhunden vi hadde før fikk alle generelt 1 bad i måneden, de ble riktignok børstet mye mer regelmessig enn borderne også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collie korthåret og Norsk buhund som alle bades med shampoo 1-2 ganger i året ifb. med røytetiden. 

Bruker blåser etter bading i elva, gjørmeturer og ellers sånn generelt og det sparer meg (og dem) for mye bading med shampoo. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaktlabradoren min ble etter hvert dusja/badet hver fjortende dag til en gang i måneden. Siden han en periode var besøkshund var det viktig at han var ren. Etter hvert begynte han å svømme jevnlig som rehabilitering og da ble det bad, dusj og føn. Han hadde veldig tynn pels med lite underull  

Jaktgoldentispa mi som jeg har nå, regner jeg med å dusje ca 1 gang i måneden foreløpig. Hun har underull og dekkhår i moderat mengde (tror jeg). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har puddelblanding som vaskes med shampo og balsam ca hver 3. måned i forbindelse med klipp. Skylles ellers med rent vann ved behov, noen ganger klutvask i skjegget om hun har griset med vom eller fiskeolje. Lukter ellers ingenting av henne. Hun har enkelthåret pels uten dekkhår/underull. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...