Gå til innhold
Hundesonen.no

Samojed


Skampevoll
 Share

Recommended Posts

Hei. Har en samojed som er veldig dårlig på innkalling å har en uting med å stikke av som jeg har lest flere samojeder kan finne på å gjøre. Lurte på om det var noen som hadde erfaring me dette å med å trene på inkalling på samojed. Har prøvd med gobit men det funke ikje. Han lukker ørene å høre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Skampevoll skrev:

Hei. Har en samojed som er veldig dårlig på innkalling å har en uting med å stikke av som jeg har lest flere samojeder kan finne på å gjøre. Lurte på om det var noen som hadde erfaring me dette å med å trene på inkalling på samojed. Har prøvd med gobit men det funke ikje. Han lukker ørene å høre ikke.

Er det alltid eller med distraksjoner?

Min samojed kommer så lenge det ikke hu ikke har vilt i nesa. Derfor slipper jeg henne aldri løs utenfor inngjerdet område.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Samojeder er jo polarhunder, og spisshunder/primitive raser med jaktinstinkt. Min er også veldig dårlig på innkalling selv om vi har trent, og har de beste godbitene og lekene. Noen ganger virker det som om han bare ikke vil, selv om han vet han skal komme når jeg roper. Så klart er dette noe jeg ville ha fortsatt å trene på selv om innkalling ikke er perfekt eller 100%, men tenker innkallingen kun kan bli bedre om man trener på den. Men du har heller ingen garanti for at hunden kommer til å høre på deg til en hver tid selv om man har trent lenge, i forskjellige miljøer og situasjoner.

Finnes jo også noen samojeder som ikke stikker av i det hele tatt og er med eier hvor som helst, og som kommer på innkalling som ei kule. Men vil ikke si det er rasetypisk. Er bare fortsette å trene, kanskje gå kurs, eller bare ha på langline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...