Gå til innhold
Hundesonen.no

Kontakt med oppdretter eller ikke


Alicia
 Share

Recommended Posts

Vi står på valpeliste. Hvor ofte er det vanlig å ha kontakt med oppdretter på Mail? Hvor ofte før valpene blir født? Og hvor ofte etter at valpene blir født? Vi er usikre på om vi skal ta kontakt med oppdretter eller om vi skal vente med når oppdretter tar kontakt med oss? Fordi vi vil heller ikke mase heller sånn at vi virker helt desperate men samtidig er vi intressert i å vite litt. Ønsker ikke å være altfor avventende heller. Kjekt å vite sånn at vi kan ta fri osv. Hva synes dere om dette og hva er det som er mest vanlig å gjøre? Valpene blir leveringsklare rundt påsketider.

Endret av Alicia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oppdretter facebook eller bruker de helst nettside/mail? Dersom de har facebook så gjør det saken mye lettere! Da holder man seg oppdatert, og man kan kommentere/like bilder av hundene. Da får du også gjort det klart at du er såpass interessert at du følger gjennom svangerskapet også, og det tenker jeg er heldig. Da er du ikke en som bare hopper på i siste liten, og det er nok et pluss for mange oppdrettere. 

Jeg har aldri drevet oppdrett, men jeg går ut i fra at det kan føles skummelt ut for mange. De har et kjempestort ansvar overfor valpene de har blitt glade i, og jeg tipper den store skrekken er å selge til valpekjøpere som ikke tar seg godt av hunden, eller som ikke klarer å stå løpet ut når valpe/unghundtiden blir vanskelig. Å vise at man er med gjennom svangerskapet gir i allefall en indikasjon om at du er tålmodig.




 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...