Gå til innhold
Hundesonen.no

Akutt halt etter han sklei på parketten


maaari
 Share

Recommended Posts

Hei dere, 
Har en hund som er av og på halt på høyre framben (begynte i slutten av august) da kan sklei på parketten sidelengs hjemme. Det kom ingen lyd når det skjedde og han virket ikke noe påvirket, men noen timer etterpå begynte han å småhalte. Han er 3 år og 32 kg. Spiser, drikker og er fornøyd. Han halter som regel bare en dag og to om gangen - som regel når han har løpt løs eller lekt med andre hunder, før det er uker til neste gang han halter. Han er nettopp røntget på foten det gjelder og bekreftet i tillegg AD/HD fri. Og jeg tok nettopp en CT av han og det viste heller ikke noe feil. Han har gått på Rimadyl en måneds tid nå hvor han har haltet en kveld. Vil si han har haltet 7 ganger på 3 måneder, så noe må det jo være. 

Noen som har noe tips videre? Er i dialog med flere dyrleger, men lurer på om andre har opplevd lignende. Livredd for den snille gode hunden min. 

Endret av maaari
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund skled på gulvet en gang, og jeg så med en gang at det måtte få konsekvenser, for det så stygt ut. Hun haltet bare når hun var kald. Dvs når vi gikk på tur så gikk det greit, men når hun reiste seg opp etter hun hadde sovet, så haltet hun tydelig. Etter mange undersøkelser så viste det seg at hun hadde delvis avrevet korsbånd. Det helbredet seg selv heldigvis. Men det tok ca 1/2 år 

Jeg måtte til en veterinær som var ekspert på denne type skader før diagnosen ble fastlagt etter MR

 

Endret av Rufs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/4/2021 at 5:50 PM, Rufs said:

Problemet var liksom at så var hun halt, og så var hun ikke halt. Men når hun haltet så var det tydelig. Hun forvirret veterinærene veldig ?

 

Er hun sjekket for medial shoulder instability? vet ikke noe om det, men har hørt det er vanskelig å finne ut av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...